Page 95 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 95
Ortaöğretim Şube Müdürlüğü (Ortaöğretim-2 Yarışma ve Etkinlikler Şube
Sorumlu Birim
Müdürlüğü)
Bilgi İşlem ve Eğitim Tenolojileri Şube Müdürlüğü, Din Öğretimi Şube
İş Birliği Yapılacak Birim(ler) Müdürlüğü, Mesleki ve Teknik Eğitim Şube Müdürlüğü, Özel Öğretim Kurumları
Şube Müdürlüğü, Destek Şube Müdürlüğü
S-2.1.1 Öğrencilerin ortaöğretime katılımlarının artırılmasına, devamsızlık ve sınıf
tekrarlarının azaltılmasına ve örgün eğitim içinde kalmalarına yönelik çalışmalar
yapılacaktır.
S-2.1.2 Ortaöğretimde öğrencilerin akademik, bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal,
sportif faaliyetler ile sosyal sorumluluk programı kapsamındaki çalışmalara
katılımları sağlanacaktır.
Stratejiler
S-2.1.3 Öğrencilerin farklı yönlerden gelişimlerinin izlenip değerlendirilmesine
imkân verecek bir yapıya kavuşturulan Öğrenci Gelişim Dosyalarının uygulanması.
• Sosyoekonomik nedenlerle yurtiçi nüfus hareketlerinde yaşanan düzensizlik
• Bölgeler arası gelişmişlik düzeyinde farklılıkların devam etmesi
• Ortaöğretim çağındaki öğrencilerin örgün eğitimden yaygın eğitim
Riskler kurumlarına geçiş talebi
Maliyet Tahmini 10.846.157
• Eğitim ortamlarının öğrencilerin sosyal, sportif ve kültürel ihtiyaçlarını
karşılamakta yetersiz olması
• Bazı öğrencilerin maddi imkânsızlıklar sebebiyle ortaöğretime devam
edememesi
• Eğitim maliyetlerinde öngörülemeyen artışın yaşanması
Tespitler • Doğa kaynaklı afetlerin, salgın hastalık vb. durumların eğitim süreçlerinin
sürdürebilirliğine engel oluşturması
• Öğrencilerin devamsızlıklarının önlenmesi, ilgi ve yeteneklerine uygun
olarak yönlendirilmesi ve ortaöğretime katılımlarının artırılması için rehberlik
sisteminin güçlendirilmesi
• Okul aidiyetinin geliştirilmesi amacıyla öğrencilere yönelik sosyal
etkinliklerin artırılması
• Eğitim ortamlarının öğrenci ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde geliştirilmesi
İhtiyaçlar ve buna yönelik finansmanın sağlanması
• Ortaöğretimde akademik başarısızlık, devamsızlık, sınıf tekrarı ve okul terkine
sebep olan değişen faktörlerin tespit edilmesi
87