Page 99 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 99

Sorumlu Birim          Din Öğretimi Şube Müdürlüğü


                                    Yükseköğretim ve Yurtdışı Eğitim  Şube Müdürlüğü, Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri
             İş Birliği Yapılacak   Şube Müdürlüğü, Destek Şube Müdürlüğü, Ortaöğretim Şube Müdürlüğü, Mesleki ve
             Birim(ler)
                                    Teknik Eğitim Şube Müdürlüğü, Temel Eğitim Şube Müdürlüğü



                                    S-2.3.1 İmam hatip okullarının eğitim öğretim süreçleri iyileştirilecek, öğrencilerin
                                    akademik  gelişimleri  desteklenecek,  rehberlik  ve  mesleki  planlama  çalışmalarının
                                    etkinliği artırılacaktır.
                                    S-2.3.2  İmam  hatip  okullarında  inanç  ve  değerler  alanında  yürütülen  çalışmalar
                                    yükseköğretim kurumları ile iş birliğinde geliştirilecektir.
                                    S-2.3.3 İmam hatip okullarında yürütülen proje ve sosyal etkinliklerin sayısı ve çeşitliliği
                                    artırılacaktır.
             Stratejiler
                                    S-2.3.4 Ülkemizde yürütülecek din eğitimi modeli ve kurumlarının uluslararası düzeyde
                                    tanıtımına ve uygulanmasına yönelik çalışmalara katılım sağlanacaktır.






                                     • Akademik ve bilimsel etkinliklere katılım için finans kaynaklarının yeterli olmaması
                                     • Yükseköğretim kurumlarının düzenlediği etkinliklerin ortaokul ve lise öğrenci
                                      seviyelerine uyumunun zorluğu
                                     • Proje hazırlama konusunda istendik düzeyde imkân ve fırsatın olmayışı
                                     • Din öğretiminde tescil edilen patent, faydalı model, marka ve tasarım sayısı ile ulusal
             Riskler
                                      ve uluslararası projelerin niteliğinin artırılması için alternatif finans kaynaklarının
                                      bulunamaması



             Maliyet Tahmini       6.843.073,2


                                     • Yükseköğretim Kurumları Sınavı’ndaki başarının daha fazla artırılmak istenmesi
                                     • İmam hatip okulları arası imkân ve başarı farklılıklarının olması
                                     • Projelerin yürütülebilmesi için finans kaynağının yeterli olmaması ve proje
                                      yürütücülerinin yeterince desteklenememesi

             Tespitler               • Yükseköğretim kurumları ile imam hatip okulları arasındaki iş birliğinin istenen
                                      düzeyde olmaması


                                     •  Eğitimin niteliğinin geliştirilmesine yönelik Diyanet İşleri Başkanlığı, yerel
                                       yönetimler,üniversiteler vd. paydaşlarla iş birliklerinin artırılması
                                     •   İmam hatip okullarında eğitim alan öğrencilerin mesleki planlamalarını ilgi, istek
                                       ve kabiliyetleri doğrultusunda yapabilmeleri için mesleki ve akademik rehberlik
                                       çalışmalarının gerçekleştirilmesi
             İhtiyaçlar
                                     •  İmam hatip okullarında yürütülen ulusal ve uluslararası projeler için görünürlük
                                       çalışmalarının artırılması



                                                                                                                91
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104