Page 101 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 101
Sorumlu Birim Meslekî ve Teknik Eğitim Şube Müdürlüğü
Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube Müdürlüğü, Ortaöğretim Şube Müdürlüğü, Özel
İş Birliği Yapılacak Öğretim Kurumları Şube Müdürlüğü, Destek Şube Müdürlüğü, Öğretmen Yetiştirme
Birim(ler) ve Geliştirme Şube Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Şube Müdürlüğü, Özel Eğitim ve
Rehberlik Şube Müdürlüğü
S-2.4.1 Mesleki ve teknik ortaöğretim okulları arası imkân ve başarı farkının azaltılmasına
yönelik çalışmalar yapılacak, rehberlik ve mesleki planlama çalışmalarının etkinliği
artırılacaktır.
Stratejiler S-2.4.2 Oluşturulacak sektörel mükemmeliyet merkezlerinde öğretmenlerin sürekli
meslekî gelişimi sağlanacaktır.
S-2.4.3 Meslekî ve teknik eğitim almak isteyen her bireyin erişebileceği ve belge
alabileceği eğitim imkânları geliştirilecektir.
• Eğitimin süreç odaklı değil sonuç odaklı görülmesi
• Akademik ve bilimsel etkinliklere katılım için finansman kaynaklarının yeterli olmaması
Riskler
• Mesleki ve teknik eğitimde eğitim hizmeti verilen her alanda iş birliği çalışmaları için
gerekli desteğin sağlanamaması
Maliyet Tahmini 5.402.426,2
• Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları arası imkân ve başarı farklılıklarının olması
• Projelerin yürütülebilmesi için proje yürütücülerinin yeterince desteklenememesi
• Protokoller kapsamında öğretmenlerin mesleki gelişimi için düzenlenen işbaşı eğitimlerinin
Tespitler
her alanda gerçekleşmemesi
• Mesleki eğitimde kalite sistemi kapsamında gerçekleştirilen öz değerlendirme sürecine
okulların istenilen düzeyde destek vermemesi
• Eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılması için alternatif finansman kaynaklarının
kullanılması
• Mesleki eğitimin paydaşları ile iş birliklerinin artırılması
• Mesleki ve teknik eğitim alan öğrencilerin mesleki planlamalarını ilgi, istek ve kabiliyetleri
İhtiyaçlar doğrultusunda yapabilmeleri için mesleki ve akademik rehberlik çalışmalarına ihtiyaç
duyulması
• Mesleki eğitimde kalite sisteminin yaygınlaştırılması
• Mesleki eğitimde yapılan iş birlikleri ile atölye ve laboratuvar öğretmenlerinin sektörde
işbaşı eğitimi almalarının sağlanması
93