Page 101 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 101

Sorumlu Birim          Meslekî ve Teknik Eğitim Şube Müdürlüğü

                                    Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube Müdürlüğü, Ortaöğretim Şube Müdürlüğü, Özel
             İş Birliği Yapılacak   Öğretim  Kurumları  Şube  Müdürlüğü,  Destek  Şube  Müdürlüğü,  Öğretmen  Yetiştirme
             Birim(ler)             ve Geliştirme Şube Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Şube Müdürlüğü, Özel   Eğitim ve
                                    Rehberlik Şube Müdürlüğü

                                    S-2.4.1 Mesleki ve teknik ortaöğretim okulları arası imkân ve başarı farkının azaltılmasına
                                    yönelik  çalışmalar  yapılacak,  rehberlik  ve  mesleki  planlama  çalışmalarının  etkinliği
                                    artırılacaktır.
             Stratejiler            S-2.4.2  Oluşturulacak  sektörel  mükemmeliyet  merkezlerinde  öğretmenlerin  sürekli
                                    meslekî gelişimi sağlanacaktır.
                                    S-2.4.3  Meslekî  ve  teknik  eğitim  almak  isteyen  her  bireyin  erişebileceği  ve  belge
                                    alabileceği eğitim imkânları geliştirilecektir.


                                    •  Eğitimin süreç odaklı değil sonuç odaklı görülmesi
                                    •  Akademik ve bilimsel etkinliklere katılım için finansman kaynaklarının yeterli olmaması
             Riskler
                                    •  Mesleki ve teknik eğitimde eğitim hizmeti verilen her alanda iş birliği çalışmaları için
                                      gerekli desteğin sağlanamaması



             Maliyet Tahmini        5.402.426,2




                                    •  Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları arası imkân ve başarı farklılıklarının olması
                                    •  Projelerin yürütülebilmesi için proje yürütücülerinin yeterince desteklenememesi
                                    •  Protokoller kapsamında öğretmenlerin mesleki gelişimi için düzenlenen işbaşı eğitimlerinin
             Tespitler
                                      her alanda gerçekleşmemesi

                                    •  Mesleki eğitimde kalite sistemi kapsamında gerçekleştirilen öz değerlendirme sürecine
                                      okulların istenilen düzeyde destek vermemesi



                                    •  Eğitim süreçlerinin niteliğinin artırılması için alternatif finansman kaynaklarının
                                      kullanılması
                                    •  Mesleki eğitimin paydaşları ile iş birliklerinin artırılması
                                    •  Mesleki ve teknik eğitim alan öğrencilerin mesleki planlamalarını ilgi, istek ve kabiliyetleri
             İhtiyaçlar               doğrultusunda yapabilmeleri için mesleki ve akademik rehberlik çalışmalarına ihtiyaç
                                      duyulması

                                    •  Mesleki eğitimde kalite sisteminin yaygınlaştırılması
                                    •  Mesleki eğitimde yapılan iş birlikleri ile atölye ve laboratuvar öğretmenlerinin sektörde
                                      işbaşı eğitimi almalarının sağlanması










                                                                                                                93
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106