Page 97 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 97
Sorumlu Birim Ortaöğretim Şube Müdürlüğü
Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube Müdürlüğü, Din Öğretimi Şube Müdürlüğü,
İş Birliği Yapılacak Mesleki ve Teknik Eğitim Şube Müdürlüğü, Temel Eğitim Şube Müdürlüğü, Özel
Birim(ler)
Öğretim Kurumları Şube Müdürlüğü, Destek Şube Müdürlüğü
S-2.2.1 Türkiye Yüzyılı vizyonu kapsamında dünyada bilim, kültür ve sanatta söz
sahibi olabilmek için genel ortaöğretimde niteliğin geliştirilmesine yönelik çalışmalar
yapılacaktır.
S-2.2.2 Genel ortaöğretimde eğitim ve öğretim süreçlerinin geliştirilmesi amacıyla
okullar arası nitelik ve başarı farklılıklarının izlenmesi ve iyileştirilmesine yönelik
Stratejiler çalışmaların yapılması sağlanacaktır.
S-2.2.3 Eğitim süreçleri; öğrencilerin millî, manevîve evrensel değerleri tutum
ve davranışa dönüştürebilecekleri bir anlayışla güçlendirilecek, okuma kültürünü
desteklemeye yönelik çalışmalar yürütülecektir.
S-2.2.4 TÜBİTAK ve diğer ulusal proje yarışma, bilimsel etkinliklerine katılım
oranlarını arttırmaya yönelik öğrenci destekleme faaliyetleri yapılacaktır.
• Öğrenci velilerinin yükseköğretime çok fazla değer atfetmesi
• Konjonktürel ve sosyoekonomik alandaki gelişmelerin eğitimde yeni uygulamaların
hayata geçirilmesi ve geliştirme çalışmaları üzerinde baskı oluşturması
Riskler
• Okullar arası farklılıkların devam etmesi
• Kurumsal kapasitede geliştirmeye açık alanların olması ve değişime karşı farklı
kesimlerden direnç gösterilmesi
Maliyet Tahmini 1.138.111,1
• Genel ortaöğretimde, öğrencilerin çok yönlü gelişimini destekleyecek
uygulamaların istenen düzeyde olmaması
Tespitler • Genel ortaöğretim kurumları arası imkân ve başarı farklılıklarının olması
• Projelerin yürütülebilmesi için finans kaynağının yeterli olmaması ve proje
yürütücülerinin yeterince desteklenememesi
• Eğitimin paydaşları ile iş birliklerinin artırılması
• Genel ortaöğretimde, ulusal ve uluslararası projeler ile patent, faydalı model, marka
ve tasarım sayısının artırılması
• Genel ortaöğretimde mevcut uygulamaların öğrencilerin çok yönlü gelişimini
İhtiyaçlar destekleyecek projelerle ilgilenmesine ve yeni projeler üretmesine imkân verecek
şekilde düzenlenmesi
• Öğretim programları ile öğrencilerin fiziksel, sosyal, duyuşsal yanlarının bütüncül
bir şekilde geliştirilmesi
• Proje okulu anlayışı yerine “Proje Üreten Okul” anlayışının yerleştirilmesi
89