Page 97 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 97

Sorumlu Birim            Ortaöğretim Şube Müdürlüğü

                                      Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube Müdürlüğü, Din Öğretimi Şube Müdürlüğü,
             İş Birliği Yapılacak     Mesleki ve Teknik Eğitim Şube Müdürlüğü, Temel Eğitim Şube Müdürlüğü, Özel
             Birim(ler)
                                      Öğretim Kurumları Şube Müdürlüğü, Destek Şube Müdürlüğü






                                      S-2.2.1 Türkiye Yüzyılı vizyonu kapsamında dünyada bilim, kültür ve sanatta söz
                                      sahibi olabilmek için genel ortaöğretimde niteliğin geliştirilmesine yönelik çalışmalar
                                      yapılacaktır.
                                      S-2.2.2 Genel ortaöğretimde eğitim ve öğretim süreçlerinin geliştirilmesi amacıyla
                                      okullar arası nitelik ve başarı farklılıklarının izlenmesi ve iyileştirilmesine yönelik
             Stratejiler              çalışmaların yapılması sağlanacaktır.
                                      S-2.2.3 Eğitim süreçleri; öğrencilerin millî, manevîve evrensel değerleri tutum
                                      ve davranışa dönüştürebilecekleri bir anlayışla güçlendirilecek, okuma kültürünü
                                      desteklemeye yönelik çalışmalar yürütülecektir.
                                      S-2.2.4 TÜBİTAK ve diğer ulusal proje yarışma, bilimsel etkinliklerine katılım
                                      oranlarını arttırmaya yönelik öğrenci destekleme faaliyetleri yapılacaktır.





                                      • Öğrenci velilerinin yükseköğretime çok fazla değer atfetmesi
                                      • Konjonktürel ve sosyoekonomik alandaki gelişmelerin eğitimde yeni uygulamaların
                                       hayata geçirilmesi ve geliştirme çalışmaları üzerinde baskı oluşturması
             Riskler
                                      • Okullar arası farklılıkların devam etmesi
                                      • Kurumsal kapasitede geliştirmeye açık alanların olması ve değişime karşı farklı
                                       kesimlerden direnç gösterilmesi

             Maliyet Tahmini           1.138.111,1

                                      • Genel ortaöğretimde, öğrencilerin çok yönlü gelişimini destekleyecek
                                       uygulamaların istenen düzeyde olmaması
             Tespitler                • Genel ortaöğretim kurumları arası imkân ve başarı farklılıklarının olması
                                      • Projelerin yürütülebilmesi için finans kaynağının yeterli olmaması ve proje
                                       yürütücülerinin yeterince desteklenememesi

                                      • Eğitimin paydaşları ile iş birliklerinin artırılması
                                      • Genel ortaöğretimde, ulusal ve uluslararası projeler ile patent, faydalı model, marka
                                       ve tasarım sayısının artırılması
                                      • Genel ortaöğretimde mevcut uygulamaların öğrencilerin çok yönlü gelişimini
             İhtiyaçlar                destekleyecek projelerle ilgilenmesine ve yeni projeler üretmesine imkân verecek
                                       şekilde düzenlenmesi
                                      • Öğretim programları ile öğrencilerin fiziksel, sosyal, duyuşsal yanlarının bütüncül
                                       bir şekilde geliştirilmesi
                                      • Proje okulu anlayışı yerine “Proje Üreten Okul” anlayışının yerleştirilmesi




                                                                                                                89
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102