Page 93 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 93
Sorumlu Birim Temel Eğitim Şube Müdürlüğü
Ortaöğretim Şube Müdürlüğü, Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube Müdürlüğü,
İş Birliği Yapılacak Din Öğretimi Şube Müdürlüğü, Özel Öğretim Kurumları Şube Müdürlüğü, Destek
Birim(ler)
Şube Müdürlüğü
S-1.4.1 Destekleme ve Yetiştirme Kursları’na yönelik ihtiyaç analizleri doğrultusunda
nitelik artırma çalışmaları yapılacaktır.
S-1.4.2 İlkokullarda mevcut yetiştirme programlarının tamamlanamamasına sebep olan
durumlara yönelik tedbirler geliştirilecektir.
S-1.4.3 Evde ya da hastanede eğitim alan öğrencilerin durumlarının, e-Okul Yönetim
Bilgi Sistemi’ne eksiksiz bir şekilde işlenmesi ve eğitim hizmetlerine yönelik gerekli
Stratejiler planlamanın yapılması sağlanacaktır.
S-1.4.4 Öğrencilerin devamsızlık nedenleri analiz edilerek ailelere yönelik bilgilendirme
çalışmaları yapılacaktır.
• Aileleri gelişim temelli değerlendirme anlayışından uzaklaştıran kademeler arası
geçişlerde uygulanan sınav yöntemlerinin devam ettirilmesi
• Öğrencilerin okula devamının sağlanması hususunda okul-aile iş birliğinin
yetersiz kalması
Riskler
• Öğrenme kayıplarının telafi edilmesi amacıyla düzenlenen mekanizmaların
yetersiz kalması
Maliyet Tahmini 2.765.470,6
• Destekleme ve Yetiştirme Kursları’nda devamsızlık oranının ve kapanan kurs
sayısının fazla olması
Tespitler • İlkokullarda yetiştirme programına katılımın az olması
• Öğrenme kayıplarını önlemeye yönelik mekanizmaların yetersiz kalması
• Devamsızlığın önlenmesi ve öğrenme kayıplarının giderilmesi için rehberlik
sisteminin geliştirilmesi
İhtiyaçlar • Öğrenciler üzerinde sınav baskısı oluşturmayacak bir geçiş sistemi
• Öğrenme kayıplarını telafi edecek güçlü mekanizmalara ihtiyaç duyulması
85