Page 93 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 93

Sorumlu Birim             Temel Eğitim Şube  Müdürlüğü


                                       Ortaöğretim Şube Müdürlüğü, Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube Müdürlüğü,
             İş Birliği Yapılacak      Din Öğretimi Şube Müdürlüğü, Özel Öğretim Kurumları Şube Müdürlüğü, Destek
             Birim(ler)
                                       Şube Müdürlüğü


                                       S-1.4.1  Destekleme  ve Yetiştirme  Kursları’na  yönelik  ihtiyaç  analizleri  doğrultusunda
                                       nitelik artırma çalışmaları yapılacaktır.
                                       S-1.4.2 İlkokullarda mevcut yetiştirme programlarının tamamlanamamasına sebep olan
                                       durumlara yönelik tedbirler geliştirilecektir.
                                       S-1.4.3  Evde  ya  da  hastanede  eğitim  alan  öğrencilerin  durumlarının,  e-Okul Yönetim
                                       Bilgi  Sistemi’ne  eksiksiz  bir  şekilde  işlenmesi  ve  eğitim  hizmetlerine  yönelik  gerekli
             Stratejiler               planlamanın yapılması sağlanacaktır.

                                       S-1.4.4 Öğrencilerin devamsızlık nedenleri analiz edilerek ailelere yönelik bilgilendirme
                                       çalışmaları yapılacaktır.



                                       •  Aileleri gelişim temelli değerlendirme anlayışından uzaklaştıran kademeler arası
                                          geçişlerde uygulanan sınav yöntemlerinin devam ettirilmesi
                                       •  Öğrencilerin okula devamının sağlanması hususunda okul-aile iş birliğinin
                                          yetersiz kalması
             Riskler
                                       •  Öğrenme kayıplarının telafi edilmesi amacıyla düzenlenen mekanizmaların
                                          yetersiz kalması



             Maliyet Tahmini            2.765.470,6


                                       •  Destekleme ve Yetiştirme Kursları’nda devamsızlık oranının ve kapanan kurs
                                          sayısının fazla olması
             Tespitler                 •  İlkokullarda yetiştirme programına katılımın az olması

                                       •  Öğrenme kayıplarını önlemeye yönelik mekanizmaların yetersiz kalması


                                       •  Devamsızlığın önlenmesi ve öğrenme kayıplarının giderilmesi için rehberlik
                                          sisteminin geliştirilmesi

             İhtiyaçlar                •  Öğrenciler üzerinde sınav baskısı oluşturmayacak bir geçiş sistemi
                                       •  Öğrenme kayıplarını telafi edecek güçlü mekanizmalara ihtiyaç duyulması


















                                                                                                                85
   88   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98