Page 90 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 90

Temel eğitimde fırsat eşitliği ve eğitime erişimin sağlandığı, öğretim süreçleri
                                             ve eğitim ortamlarının etkin kullanıldığı bir ekosistemde, öğrencileri çağın
             Amaç 1                          gerektirdiği evrensel yeterliliklere sahip, millî ve manevî değerleri benimsemiş
                                             sağlıklı ve mutlu bireyler olarak yetiştirmek.


                                             Temel eğitimde bilimsel, sosyal, sportif, kültürel, sanatsal ve toplumsal hizmet
                                             gibi alanlarda etkinliklere katılım oranı artırılacak ve sürekli öğrenmeye teşvik
             Hedef 1.3
                                             etmek amacıyla öğrencilere okuma kültürü kazandırılacaktır.


             Amacın İlgili Olduğu Program/   TEMEL EĞİTİM
             Alt Program Adı

             Amacın İlişkili Olduğu Alt      İlkokul ve Ortaokul
             Program Hedefi

                                                         Plan
                                              Hedefe
                                                       Dönemi
             Performans Göstergeleri           Etkisi   Başlangıç   2024   2025     2026     2027      2028
                                               (%)
                                                        Değeri

             PG-1.3.1 Temel                     10       100      100      100       100      100      100
             eğitimde en az bir   İlkokul
             sosyal etkinliğe
             katılan öğrenci oranı              10       100      100      100       100      100      100
             (%)                  Ortaokul


             PG-1.3.2 Temel      İlkokul        10      2500     2600      2700     2800     2900      3000
             eğitimde en az bir
             bilimsel etkinliğe
             katılan öğrenci sayısı Ortaokul    10      17924    18000    18100    18200     18300    18400


             PG-1.3.3 Ortaokulda
             en az bir sosyal
             etkinliğe katılan    İ H O         10       85        87       89       91        93       95
             öğrenci oranı (%)


             PG-1.3.4 Öğrenci     İlkokul       10       24        25       26       27        28       29
             başına okunan kitap
             sayısı               Ortaokul      10      9,92       11       12       13        14       15

             PG-1.3.5 Okuma kültürünü
             artırmaya yönelik düzenlenen       15        0        20       30       40        50       60
             etkinliklere katılan öğrenci
             oranı(%)
                                  Okul
             PG-1.3.6 Geleneksel  Öncesi         5        0        30       40       60        80      100
             çocuk oyunlarına
             yönelik bahçe        İlkokul        5        0        30       40       60        80      100
             düzenlemesi yapılan
             okul oranı (%)
                                  Ortaokul       5      55,95      65       70       80        90      100



       82
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95