Page 90 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 90
Temel eğitimde fırsat eşitliği ve eğitime erişimin sağlandığı, öğretim süreçleri
ve eğitim ortamlarının etkin kullanıldığı bir ekosistemde, öğrencileri çağın
Amaç 1 gerektirdiği evrensel yeterliliklere sahip, millî ve manevî değerleri benimsemiş
sağlıklı ve mutlu bireyler olarak yetiştirmek.
Temel eğitimde bilimsel, sosyal, sportif, kültürel, sanatsal ve toplumsal hizmet
gibi alanlarda etkinliklere katılım oranı artırılacak ve sürekli öğrenmeye teşvik
Hedef 1.3
etmek amacıyla öğrencilere okuma kültürü kazandırılacaktır.
Amacın İlgili Olduğu Program/ TEMEL EĞİTİM
Alt Program Adı
Amacın İlişkili Olduğu Alt İlkokul ve Ortaokul
Program Hedefi
Plan
Hedefe
Dönemi
Performans Göstergeleri Etkisi Başlangıç 2024 2025 2026 2027 2028
(%)
Değeri
PG-1.3.1 Temel 10 100 100 100 100 100 100
eğitimde en az bir İlkokul
sosyal etkinliğe
katılan öğrenci oranı 10 100 100 100 100 100 100
(%) Ortaokul
PG-1.3.2 Temel İlkokul 10 2500 2600 2700 2800 2900 3000
eğitimde en az bir
bilimsel etkinliğe
katılan öğrenci sayısı Ortaokul 10 17924 18000 18100 18200 18300 18400
PG-1.3.3 Ortaokulda
en az bir sosyal
etkinliğe katılan İ H O 10 85 87 89 91 93 95
öğrenci oranı (%)
PG-1.3.4 Öğrenci İlkokul 10 24 25 26 27 28 29
başına okunan kitap
sayısı Ortaokul 10 9,92 11 12 13 14 15
PG-1.3.5 Okuma kültürünü
artırmaya yönelik düzenlenen 15 0 20 30 40 50 60
etkinliklere katılan öğrenci
oranı(%)
Okul
PG-1.3.6 Geleneksel Öncesi 5 0 30 40 60 80 100
çocuk oyunlarına
yönelik bahçe İlkokul 5 0 30 40 60 80 100
düzenlemesi yapılan
okul oranı (%)
Ortaokul 5 55,95 65 70 80 90 100
82