Page 94 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 94
Çağın ihtiyaç duyduğu bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazandıran, teknolojiyi
üreten, tarih bilinci ve bilim aracılığıyla geleceği kurgulayan, nitelikli insan
Amaç 2 kaynağı yetiştiren, ekonomiye katkı sunan, değerleriyle bireyi hayata hazır kılan,
empati ve nezaket kazandıran bir ortaöğretim yapısı ile öğrenciler yetiştirmek.
Öğrencilerin yetkinliklerini ve niteliklerini geliştirmeye yönelik bireysel
özellikleri de dikkate alınarak yapılacak çalışmalarla devamsızlık ve sınıf
Hedef 2.1
tekrarları azaltılacak ve eğitime katılımları artırılacaktır.
Amacın İlgili Olduğu Program/ ORTAÖĞRETİM
Alt Program Adı
Amacın İlişkili Olduğu Alt Eğitime Erişim ve Fırsat Eşitliği
Program Hedefi
Plan
Hedefe Dönemi
Etkisi
Performans Göstergeleri (%) Başlangıç 2024 2025 2026 2027 2028
Değeri
PG-2.1.1 Ortaöğretimde 10 98,6 98,8 99 99,2 99,4 100
okullaşma oranı(%) (14-17)
PG-2.1.2 Ortaöğretim 11 10 8 7 5 3
Ortaöğretimde
20 gün ve Din öğretimi 6,87 6,67 6,47 6,27 6,07 5,87
üzeri devamsız 30
öğrenci oranı
(%) (Özürlü ve Mes.ve Tek 13,94 13,70 13,50 13,00 12,50 12,00
Özürsüz) Eğitim
Ortaöğretim 2,6 2,4 2,2 2 1,8 1,6
PG-2.1.3
Ortaöğretimde Din öğretimi 30 0,9 0,85 0,80 0,75 0,70 0,65
9. sınıf tekrar
oranı (%) Mes.ve Tek 12,56 12,30 12,00 11,75 11,25 10,75
Eğitim
Ortaöğretim 100 100 100 100 100 100
PG-2.1.4
Ortaöğretimde
en az bir sosyal Din öğretimi 30 83 85 87 89 91 93
etkinliğe katılan
öğrenci oranı Mes.ve Tek
(%) Eğitim 67,20 70 75 80 85 90
86