Page 91 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 91
Sorumlu Birim Temel Eğitim Şube Müdürlüğü
İnşaat ve Emlak Şube Müdürlüğü, Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube
İş Birliği Yapılacak Müdürlüğü, Din Öğretimi Şube Müdürlüğü, Özel Öğretim Kurumları Şube
Birim(ler)
Müdürlüğü, Destek Şube Müdürlüğü
S-1.3.1 Temel eğitim okulları arasında yarışmalar ve etkinlikler düzenlenecektir.
S-1.3.2 Öğrencilerin insan, şehir, kültür ve medeniyet arasındaki ilişkiyi kavrayarak kendi
yaşadığı şehri yakından tanıması, imkân ve özelliklerini öğrenerek mekân ve zaman ilişkisi
bağlamında keşfetmesi, şehrinin soyut ve somut kültürel mirasını, değerlerini bilmesi ve
koruması için okul içi ve okul dışı etkinlikler yapılacaktır.
S-1.3.3 Öğrencilerin bilimsel, kültürel, sanatsal, sportif ve toplumsal hizmet etkinliklerine
katılımını artırmak amacıyla çok yönlü destekleme ve izleme-değerlendirme mekanizmaları
geliştirilerek, çocukların sağlıklı yaşam becerileri ve alışkanlıklar edinmeleri için sağlıklı
beslenme ve fiziksel aktivitelerine yönelik çalışmalar yürütülecektir.
S-1.3.4 Okul bahçeleri geleneksel çocuk oyunlarına yönelik düzenlenecek ve e-Okul
Stratejiler Sistemi’nde bulunan sosyal etkinlik modülünde geleneksel çocuk oyunlarının izleme ve
değerlendirme çalışması gerçekleştirilecektir.
S-1.3.5 TÜBİTAK ve diğer ulusal proje yarışma, bilimsel etkinliklerine katılım oranlarını
arttırmaya yönelik öğrenci destekleme faaliyetleri yapılacaktır.
• Okul dışı sosyal etkinliklere öğrenci katılımında güvenlik riskinin var olması
• Mali ihtiyaçların teminindeki kaynak yetersizliği
Riskler
• Dezavantajlı bölgelerde sosyal etkinliklerin uygulanmasına yönelik zorluklar
Maliyet Tahmini 22.524.402,4
• Öğrencilerin öğrenme etkinliklerini destekleyecek, yenilikçi ve yaratıcı
düşünme becerilerini geliştirecek fırsatların yetersiz olması
• Ailelerin akademik kaygı sebebiyle öğrencileri sosyal ve kültürel etkinliklere
daha az göndermeleri
• Okulların, çevrelerinde bulunan ve öğrencilerin gelişimlerine katkı sunabilecek
Tespitler kurum ve kuruluşlarla yeterince etkileşim içinde olmaması
• Bağımlılık oluşturan (obezite, dijital bağımlılık vd.) unsurların erken yaşlarda
ortaya çıkması
• İlgili kurum ve kuruluşlarla iş birliğinin artırılması
• Öğrencilerin sosyal, sportif, kültürel açıdan fırsat eşitliği temelinde desteklenme
ihtiyacı
• Öğrencileri sosyal, sportif, kültürel faaliyetlere yönlendirecek teşvik
İhtiyaçlar
mekanizmalarının güçlendirilmesi
• Okul bahçelerinde ve diğer eğitim ortamlarında geleneksel oyun alanı ihtiyacı
83