Page 74 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 74
• Meslekî eğitimde yapılan iş birlikleri ile
atölye ve laboratuvar öğretmenlerinin
sektörde işbaşı eğitimi almalarının
sağlanması
• Protokoller kapsamında öğretmenlerin • Öğretmenler, okul yöneticileri ve diğer
meslekî gelişimi için düzenlenen personelin özel eğitim ihtiyacı olan
işbaşı eğitimlerinin her alanda öğrencilere yönelik bilgi, beceri, tutum
gerçekleşmemesi ve farkındalıklarının geliştirilmesi
• Gelişen şartlar ve ortaya çıkan ihtiyaçlar • Öğretmenlere gelişen şartlar ve ortaya
doğrultusunda öğretmenlerin rehberlik çıkan ihtiyaçlar doğrultusunda hizmet içi
hizmetleri konusunda eksikliklerinin eğitimlerin düzenlenmesi
olması • Personele yönelik meslekî gelişim
İnsan • Personelin bilgi ve becerilerinin programlarının uygulanması
Kaynakları
Yetkinlik geliştirilmesi gerekliliği • Öğretmenlerin dijital yeterliklerini
Analizi • Öğretmenlerin dijital yeterlikleri geliştirmek amacıyla hizmet içi eğitim
arasında farklılıklar bulunması faaliyetlerinin yapılması
• Yönetici ve öğretmenlerin meslekî • İhtiyaç duyulan alanlarda öğretmen ve
gelişim eğitimlerinde üniversiteler yöneticilere üniversiteler aracılığıyla
ile yeterli düzeyde iş birliği imkânı meslekî gelişim eğitimlerinin verilmesi
sağlanamaması • Meslekî gelişimde, yerel ihtiyaçlara
• Öğretmen ve yöneticilere verilen duyarlı ve okul bağlamıyla uyumlu
meslekî gelişim eğitimlerinin nitelik ve yeni yaklaşımlar olarak tanımlanan
niceliğinin geliştirilmeye açık olması meslekî gelişim toplulukları, okul
temelli meslekî gelişim ve öğretmen-
yönetici hareketlilik programlarının
yaygınlaştırılması ve öğretmenlerin bu
faaliyetlere erişilebilirliğinin artırılması
Durum Analizi
Aşamaları Tespitler/Sorun Alanları İhtiyaçlar/Gelişim Alanları
• Merkez ve taşra teşkilatı
birimlerimizde ve okullarımızda • Toplumda çevre ve iklim değişikliği
çevre ve iklim değişikliği bilincinin oluşturulması
konusunda yeterli duyarlılık ve • Türkçe ve Türk Kültürü dersi
farkındalığın olmaması öğretmenlerinin çok yönlü niteliklere
• Türkçe ve Türk Kültürü dersinin sahip öğretmenler arasından seçilmesi
Kurum tanıtımı ve yaygınlaştırılmasına • Dijital eğitim içeriklerinin sayısının
Kültürü Analizi
yönelik farkındalığın düşük olması artırılmasıyla denklik işlemlerine
• Çalışanların motivasyonunu yönelik etkinliğin artırılması
artırmaya yönelik etkili • Kurum içi iletişimin artırılarak,
mekanizmaların yeterince motivasyon sağlayıcı uygulamaların
olmaması hayata geçirilmesi
66