Page 73 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 73

Durum Analizi     Tespitler/Sorun Alanları              İhtiyaçlar/Gelişim Alanları
              Aşamaları
                                • Ailelerin okul öncesi eğitime ilişkin
                                 farkındalık düzeyinin yeterince yüksek
                                 olmaması                             • Aile eğitimlerine devam edilmesi
                                • Ailelerin akademik kaygı sebebiyle   • Öğrencileri sosyal, sportif, kültürel
                                 öğrencileri sosyal ve kültürel         faaliyetlere yönlendirecek teşvik
                                 etkinliklere daha az göndermeleri      mekanizmalarının güçlendirilmesi
                                • Okulların, çevrelerinde bulunan     • İlgili kurum ve kuruluşlarla iş birliğinin
                                 ve öğrencilerin gelişimlerine katkı    artırılması
                                 sunabilecek kurum ve kuruluşlarla    • Meslekî ve teknik eğitimde eğitim-üretim
                                 yeterince etkileşim içinde olmaması    ve  istihdam  ilişkisinin  güçlendirilmesi
                                • Meslekî ve teknik eğitimde politika   için ilgili taraflarla iş birlikleri kurulması
              Paydaş Analizi
                                 belirleme ve karar alma süreçlerinde   • Toplumun ihtiyaçlarına uygun hayat boyu
                                 sektör temsilcilerinin isteksiz olması  öğrenme  programlarının  oluşturulması
                                • Özel sektörün meslekî eğitim alanına   ve bireylerin yaygın meslekî eğitimlerle
                                 yatırımının yetersiz olması            istihdam piyasasına kazandırılması
                                • İş dünyasında çalışanların sürekli   • İlgili paydaşların kaynaştırma/
                                 olarak güncel ve özelleştirilmiş       bütünleştirme uygulamaları yoluyla
                                 becerilere ihtiyaç duyması             eğitim hakkında bilgi ve farkındalık
                                • Kaynaştırma/bütünleştirme             düzeylerinin artırılması
                                 uygulamaları yoluyla eğitim hakkında
                                 ilgili paydaşların yeterli düzeyde bilgi
                                 sahibi olmaması











































                                                                                                                65
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78