Page 73 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 73
Durum Analizi Tespitler/Sorun Alanları İhtiyaçlar/Gelişim Alanları
Aşamaları
• Ailelerin okul öncesi eğitime ilişkin
farkındalık düzeyinin yeterince yüksek
olmaması • Aile eğitimlerine devam edilmesi
• Ailelerin akademik kaygı sebebiyle • Öğrencileri sosyal, sportif, kültürel
öğrencileri sosyal ve kültürel faaliyetlere yönlendirecek teşvik
etkinliklere daha az göndermeleri mekanizmalarının güçlendirilmesi
• Okulların, çevrelerinde bulunan • İlgili kurum ve kuruluşlarla iş birliğinin
ve öğrencilerin gelişimlerine katkı artırılması
sunabilecek kurum ve kuruluşlarla • Meslekî ve teknik eğitimde eğitim-üretim
yeterince etkileşim içinde olmaması ve istihdam ilişkisinin güçlendirilmesi
• Meslekî ve teknik eğitimde politika için ilgili taraflarla iş birlikleri kurulması
Paydaş Analizi
belirleme ve karar alma süreçlerinde • Toplumun ihtiyaçlarına uygun hayat boyu
sektör temsilcilerinin isteksiz olması öğrenme programlarının oluşturulması
• Özel sektörün meslekî eğitim alanına ve bireylerin yaygın meslekî eğitimlerle
yatırımının yetersiz olması istihdam piyasasına kazandırılması
• İş dünyasında çalışanların sürekli • İlgili paydaşların kaynaştırma/
olarak güncel ve özelleştirilmiş bütünleştirme uygulamaları yoluyla
becerilere ihtiyaç duyması eğitim hakkında bilgi ve farkındalık
• Kaynaştırma/bütünleştirme düzeylerinin artırılması
uygulamaları yoluyla eğitim hakkında
ilgili paydaşların yeterli düzeyde bilgi
sahibi olmaması
65