Page 70 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 70

ZAYIF YÖNLER


                 •  Okulların ekonomik giderlerinin yeterince karşılanamaması
                 •  Personel yetersizliği
                 •  İdarecilerin ödüllendirmesinin eksik olması
                 •  İl ve ilçelere yeni gelen öğretmenlere oryantasyon ve uyum çalışmalarının yetersiz olması
                 •  Temizlik ve güvenlik personelinin az olması
                 •  Araştırılmadan proje vb. uygulanması
                 •  Öğretmenlerin teknolojiyi kullanma anlamında eksikliklerinin olması
                 •  Yapılması istenilen iş/işlemler için yeteri kadar planlama yapılmaması, uygulanabilirliğinin
                     ölçülmemesi, geçerliliğinin eksik tespiti
                 •  Yabancı uyruklu öğrencilerin çok olması
                 •  Sportif kültürel etkinliklerin az yapılması
                 •  Eğitimcilere  Türkçe  okuma-yazma  sorunu  olan  yabancı  uyruklu  öğrenciler  ile  ilgili
                     rehberlik çalışmalarının yetersizliği
                 •  Okullarda yeterli kitap ve malzeme olmaması
                 •  Okullar arası işbirliğinin zayıf olması
                 •  Öğretmenlerin değişikliklere karşı dirençli olması
                 •  Öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyelerinin giderek azalması



              FIRSATLAR
                 •  Teknolojinin gelişimi ve dijital dönüşüm
                 •  Projelerin ve proje ortaklıklarının artması
                 •  Yurt dışı bağlantılı eğitimler
                 •  Toplumun çocukları için eğitim alma isteklerinin yüksek olması
                 •  Toplumun okullara destek sağlama konusunda istekli olması
                 •  Ankara halkının eğitim düzeyinin yüksekliği
                 •  Teknoloji entegrasyonunun güçlü olması
                 •  Ulaşım çeşitliliği ve kolaylığı
                 •  Gelişime açık nitelikli kadro
                 •  Devletin yönetim merkezinde bulunmak


              TEHDİTLER
                 •  Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe konuşma ve anlama sorunlarından kaynaklı eğitimde
                     yaşanan zorlukların artması
                 •  Ücretli öğretmen sayısının fazla olması
                 •  Alınan göç
                 •  Salgın hastalıklar
                 •  Ailelerin gereksiz anlayış ve ilgisizlikleri
                 •  Sosyo-ekonomik seviyesi düşük bölgelerin olması
                 •  Bilinçsiz internet kullanımı
                 •  Artan sosyal ve ekonomik eşitsizliğin eğitime özellikle öğrenci başarısına yansıması
                 •  Öğrenci zorbalığında artış
                 •  Öğretmenlerin  yaşadıkları  ekonomik  sıkıntılar  sebebiyle  kendilerini  eğitim-öğretime
                     vermelerinin zorlaşması
                 •  İlimizin, bürokrasinin kenti olması.


       62
   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75