Page 70 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 70
ZAYIF YÖNLER
• Okulların ekonomik giderlerinin yeterince karşılanamaması
• Personel yetersizliği
• İdarecilerin ödüllendirmesinin eksik olması
• İl ve ilçelere yeni gelen öğretmenlere oryantasyon ve uyum çalışmalarının yetersiz olması
• Temizlik ve güvenlik personelinin az olması
• Araştırılmadan proje vb. uygulanması
• Öğretmenlerin teknolojiyi kullanma anlamında eksikliklerinin olması
• Yapılması istenilen iş/işlemler için yeteri kadar planlama yapılmaması, uygulanabilirliğinin
ölçülmemesi, geçerliliğinin eksik tespiti
• Yabancı uyruklu öğrencilerin çok olması
• Sportif kültürel etkinliklerin az yapılması
• Eğitimcilere Türkçe okuma-yazma sorunu olan yabancı uyruklu öğrenciler ile ilgili
rehberlik çalışmalarının yetersizliği
• Okullarda yeterli kitap ve malzeme olmaması
• Okullar arası işbirliğinin zayıf olması
• Öğretmenlerin değişikliklere karşı dirençli olması
• Öğrencilerin hazırbulunuşluk seviyelerinin giderek azalması
FIRSATLAR
• Teknolojinin gelişimi ve dijital dönüşüm
• Projelerin ve proje ortaklıklarının artması
• Yurt dışı bağlantılı eğitimler
• Toplumun çocukları için eğitim alma isteklerinin yüksek olması
• Toplumun okullara destek sağlama konusunda istekli olması
• Ankara halkının eğitim düzeyinin yüksekliği
• Teknoloji entegrasyonunun güçlü olması
• Ulaşım çeşitliliği ve kolaylığı
• Gelişime açık nitelikli kadro
• Devletin yönetim merkezinde bulunmak
TEHDİTLER
• Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe konuşma ve anlama sorunlarından kaynaklı eğitimde
yaşanan zorlukların artması
• Ücretli öğretmen sayısının fazla olması
• Alınan göç
• Salgın hastalıklar
• Ailelerin gereksiz anlayış ve ilgisizlikleri
• Sosyo-ekonomik seviyesi düşük bölgelerin olması
• Bilinçsiz internet kullanımı
• Artan sosyal ve ekonomik eşitsizliğin eğitime özellikle öğrenci başarısına yansıması
• Öğrenci zorbalığında artış
• Öğretmenlerin yaşadıkları ekonomik sıkıntılar sebebiyle kendilerini eğitim-öğretime
vermelerinin zorlaşması
• İlimizin, bürokrasinin kenti olması.
62