Page 71 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 71

Tespitler ve İhtiyaçların Belirlenmesi


            İlimiz stratejik planında tespitler ve ihtiyaçlar; durum analizi aşamalarında öne çıkan, durum analizini

            özetleyebilecek türde ifadelerden oluşturulmuştur. Durum analizinde yer alan her bir başlıkta yapılan
            değerlendirmeler  sonucunda  belirlenmiş  olan  tespitler  ve  ihtiyaçlardan  İlimiz  stratejik  planının
            mimarisi ve hedef kartlarının oluşturulmasında yararlanılmıştır. Durum analizi çalışmaları sonucunda

            elde edilen bulgulara hedef kartlarında yer verilmiştir.



              Durum Analizi          Tespitler/Sorun Alanları         İhtiyaçlar/Gelişim Alanları
              Aşamaları


                                     Covid-19  salgını  ve  6  Şubat  İlimiz 2024-2028 plan döneminde
              Uygulanmakta Olan      depremleri sebebiyle planlanan bazı  stratejik yönetim ilkelerine uygun olarak
              Stratejik Planın       faaliyetler  gerçekleştirilememekle  belirlediği stratejik amaç ve hedeflerini
              Değerlendirilmesi      birlikte  genel  olarak  hedeflere  gerçekleştirmeye yönelik faaliyetlerini
                                     ulaşma düzeyi yüksektir.r        etkin bir şekilde yürütecektir.


                                                                      • Güncellenen      eğitim      kurumu
                                     • Eğitim  kurumu  standartlarının   standartlarının uygulanması.
                                      güncel olmaması
                                     • Ders    kitaplarının   (etkinlik   • Ders kitaplarına yönelik e-İçeriklerin
                                                                        tek bir platform üzerinden kullanıcılara
                                      ve  soru  sayıları)  e-İçeriklerle   ulaştırılmasında aksaklıkların
                                      desteklenmesi gerekliliği
                                                                        giderilmesi.
                                     • Teknolojik  gelişmelerle  birlikte   • Okul/kurum  standartlarının  gelişmeler
                                      öğ-    renmenin    çevrim   içi   doğrul-  tusunda  yeniden  yapılandırılan
                                      ortamlarda  sunulmasına  olanak   durumların takip edilmesi.
                                      sağlanması
                                     • Geleneksel öğrenme yöntemlerine   • Çeşitli  öğrenme  alanlarında  günümüz
                                                                                                    getirilen
                                                                                     uygun
                                                                        ihtiyaçlarına
                                                                                              hâle
                                      kıyasla  daha  interaktif  ve  hızlı   programların titizlikle uygulanması.
                                      bir  şekilde  öğrenmenin  tercih   • Mevcut  uygulamaların  öğrencilerin  çok
                                      edilmesi
                                     • İlk ve ortaöğretim kurumları arası   yönlü  gelişimini  destekleyecek  şekilde
              Mevzuat Analizi                                           üretilen  yeni  projelerin  yapılması  ve
                                      imkân  ve  başarı  farklılıklarının   uygulanması.
                                      olması
                                     • Sosyal,  kültürel,  sanatsal  ve   • Öğretim  programları  ile  öğrencilerin
                                                                        fiziksel,  sosyal,  duyuşsal  yanlarının
                                      sportif  faaliyetlere  özel  eğitim   bütüncül bir şekilde geliştirilmesi.
                                      ihtiyacı  olan  öğrencilerin  yeterli   • Özel  eğitim  alanına  yönelik  öğrenme
                                      düzeyde katılmaması
                                     • Özel öğretim kurumlarına devam   ortamlarında meydana gelen değişimlerin
                                                                        takip edilip uygulanması.
                                      eden  öğrenci  oranlarının  OECD   • Sığınmacılar  ve  Türk  vatandaşları  ve
                                      ortalamasının altında kalması
                                     • İl   ve   ilçe   millî   eğitim   soydaşlar  için  eğitim  imkânlarının
                                                                        artırılması
                                      müdürlüklerinde         denklik   • Dijital  eğitim  içeriklerinin  kullanımının
                                      işlemlerini  yürütecek  şubenin   arttırılması,  denklik  işlemlerine  yönelik
                                      eksikliği
                                                                        yapılan çalışmaların sürdürülebilirliğinin
                                                                        sağlanması.
                                                                                                                63
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76