Page 71 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 71
Tespitler ve İhtiyaçların Belirlenmesi
İlimiz stratejik planında tespitler ve ihtiyaçlar; durum analizi aşamalarında öne çıkan, durum analizini
özetleyebilecek türde ifadelerden oluşturulmuştur. Durum analizinde yer alan her bir başlıkta yapılan
değerlendirmeler sonucunda belirlenmiş olan tespitler ve ihtiyaçlardan İlimiz stratejik planının
mimarisi ve hedef kartlarının oluşturulmasında yararlanılmıştır. Durum analizi çalışmaları sonucunda
elde edilen bulgulara hedef kartlarında yer verilmiştir.
Durum Analizi Tespitler/Sorun Alanları İhtiyaçlar/Gelişim Alanları
Aşamaları
Covid-19 salgını ve 6 Şubat İlimiz 2024-2028 plan döneminde
Uygulanmakta Olan depremleri sebebiyle planlanan bazı stratejik yönetim ilkelerine uygun olarak
Stratejik Planın faaliyetler gerçekleştirilememekle belirlediği stratejik amaç ve hedeflerini
Değerlendirilmesi birlikte genel olarak hedeflere gerçekleştirmeye yönelik faaliyetlerini
ulaşma düzeyi yüksektir.r etkin bir şekilde yürütecektir.
• Güncellenen eğitim kurumu
• Eğitim kurumu standartlarının standartlarının uygulanması.
güncel olmaması
• Ders kitaplarının (etkinlik • Ders kitaplarına yönelik e-İçeriklerin
tek bir platform üzerinden kullanıcılara
ve soru sayıları) e-İçeriklerle ulaştırılmasında aksaklıkların
desteklenmesi gerekliliği
giderilmesi.
• Teknolojik gelişmelerle birlikte • Okul/kurum standartlarının gelişmeler
öğ- renmenin çevrim içi doğrul- tusunda yeniden yapılandırılan
ortamlarda sunulmasına olanak durumların takip edilmesi.
sağlanması
• Geleneksel öğrenme yöntemlerine • Çeşitli öğrenme alanlarında günümüz
getirilen
uygun
ihtiyaçlarına
hâle
kıyasla daha interaktif ve hızlı programların titizlikle uygulanması.
bir şekilde öğrenmenin tercih • Mevcut uygulamaların öğrencilerin çok
edilmesi
• İlk ve ortaöğretim kurumları arası yönlü gelişimini destekleyecek şekilde
Mevzuat Analizi üretilen yeni projelerin yapılması ve
imkân ve başarı farklılıklarının uygulanması.
olması
• Sosyal, kültürel, sanatsal ve • Öğretim programları ile öğrencilerin
fiziksel, sosyal, duyuşsal yanlarının
sportif faaliyetlere özel eğitim bütüncül bir şekilde geliştirilmesi.
ihtiyacı olan öğrencilerin yeterli • Özel eğitim alanına yönelik öğrenme
düzeyde katılmaması
• Özel öğretim kurumlarına devam ortamlarında meydana gelen değişimlerin
takip edilip uygulanması.
eden öğrenci oranlarının OECD • Sığınmacılar ve Türk vatandaşları ve
ortalamasının altında kalması
• İl ve ilçe millî eğitim soydaşlar için eğitim imkânlarının
artırılması
müdürlüklerinde denklik • Dijital eğitim içeriklerinin kullanımının
işlemlerini yürütecek şubenin arttırılması, denklik işlemlerine yönelik
eksikliği
yapılan çalışmaların sürdürülebilirliğinin
sağlanması.
63