Page 69 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 69

Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) Analizi


            Planlama yaklaşımının katılımcılık esası üzerine kurgulanması sebebiyle durum analizi aşamasında

            ilk önce dış paydaş görüş ve önerileri alınmıştır. Anket, mülakat, fikir tepsisi, istasyon, kök sorun
            analizi  ve  beyin  fırtınası  yöntem  ve  teknikleri  kullanılarak  GZFT  (Güçlü  Yönler,  Zayıf  Yönler,
            Fırsatlar ve Tehditler) Analizi için veri sağlanmıştır.


            Birimlerden gelen görüş ve öneriler incelenerek doküman analizi incelemesi yapılmıştır. Birimlerin

            gerçekleştirdikleri faaliyet/icraat/projelerin kazanımları/çıktılarının diğer birimlerin kazanım/çıktıları
            ile bağıl değerlendirme yapılarak makro bir bakış açısı ile rapora yansıtılmıştır. Benzer veya denk
            kazanım/çıktılar  birleştirilerek  mükerrer  kazanım/çıktılardan  kaçınılmıştır.  Zayıf  yönlerin  analizi
            için  de  aynı  yöntem  kullanılmıştır.  Fırsatlar  ve  tehditler  için  gelen  olumlu  ve  olumsuz  durumlar
            bağlamında ayrıştırılarak analiz edilmiştir. Elde edilen analiz bulgularına GZFT Analizi Raporu’nda

            yer verilmiştir.


            Güçlü yönlerimiz, hedeflerimize ulaşmada avantaj sağlayacak niteliklerimizi; zayıf yönlerimiz ise
            dezavantaj oluşturabilecek niteliklerimizi göstermektedir. Zayıf ve güçlü yönlerimiz, kurumumuzun
            iç faktörleridir. Kurumumuza yönelik fırsatlar ve tehditler ise dış faktörlerdir.




              GÜÇLÜ YÖNLER


                 •  Müdürlük yöneticilerinin okul ve kurumları düzenli ve sürekli olarak denetlemeleri
                 •  Teknolojik araçların kullanımının yaygın olması
                 •  AR-GE biriminde nitelikli elemanların olması
                 •  Üniversiteler ile işbirliğine açık olması
                 •  Hizmetiçi eğitim faaliyetleri
                 •  Problem çözme becerisi
                 •  Destek eğitim konusunda güçlü olması
                 •  Öğrencilere sağlanan kaynak desteği, akıllı tahtalar vb uygulamalar olması
                 •  Sahadan gelen bilgi ve tecrübe akışını dikkate alması
                 •  Lisans, yüksek lisans ve doktora mezunu personellerinin olması
                 •  Teknolojik birikim ve sistemsel alt yapıya sahip olması
                 •  Müdürlük birimlerine ulaşılabilmenin kolay olması
                 •  Köklü bir geçmişe, tarihsel birikime sahip olması
                 •  Yeniliğe ve değişime açık olması
                 •  Okul öncesi eğitimi yaygınlaştırma çalışmalarının yapılması
                 •  Okul bina ve dersliklerin yeni olması
















                                                                                                                61
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74