Page 69 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 69
Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar ve Tehditler (GZFT) Analizi
Planlama yaklaşımının katılımcılık esası üzerine kurgulanması sebebiyle durum analizi aşamasında
ilk önce dış paydaş görüş ve önerileri alınmıştır. Anket, mülakat, fikir tepsisi, istasyon, kök sorun
analizi ve beyin fırtınası yöntem ve teknikleri kullanılarak GZFT (Güçlü Yönler, Zayıf Yönler,
Fırsatlar ve Tehditler) Analizi için veri sağlanmıştır.
Birimlerden gelen görüş ve öneriler incelenerek doküman analizi incelemesi yapılmıştır. Birimlerin
gerçekleştirdikleri faaliyet/icraat/projelerin kazanımları/çıktılarının diğer birimlerin kazanım/çıktıları
ile bağıl değerlendirme yapılarak makro bir bakış açısı ile rapora yansıtılmıştır. Benzer veya denk
kazanım/çıktılar birleştirilerek mükerrer kazanım/çıktılardan kaçınılmıştır. Zayıf yönlerin analizi
için de aynı yöntem kullanılmıştır. Fırsatlar ve tehditler için gelen olumlu ve olumsuz durumlar
bağlamında ayrıştırılarak analiz edilmiştir. Elde edilen analiz bulgularına GZFT Analizi Raporu’nda
yer verilmiştir.
Güçlü yönlerimiz, hedeflerimize ulaşmada avantaj sağlayacak niteliklerimizi; zayıf yönlerimiz ise
dezavantaj oluşturabilecek niteliklerimizi göstermektedir. Zayıf ve güçlü yönlerimiz, kurumumuzun
iç faktörleridir. Kurumumuza yönelik fırsatlar ve tehditler ise dış faktörlerdir.
GÜÇLÜ YÖNLER
• Müdürlük yöneticilerinin okul ve kurumları düzenli ve sürekli olarak denetlemeleri
• Teknolojik araçların kullanımının yaygın olması
• AR-GE biriminde nitelikli elemanların olması
• Üniversiteler ile işbirliğine açık olması
• Hizmetiçi eğitim faaliyetleri
• Problem çözme becerisi
• Destek eğitim konusunda güçlü olması
• Öğrencilere sağlanan kaynak desteği, akıllı tahtalar vb uygulamalar olması
• Sahadan gelen bilgi ve tecrübe akışını dikkate alması
• Lisans, yüksek lisans ve doktora mezunu personellerinin olması
• Teknolojik birikim ve sistemsel alt yapıya sahip olması
• Müdürlük birimlerine ulaşılabilmenin kolay olması
• Köklü bir geçmişe, tarihsel birikime sahip olması
• Yeniliğe ve değişime açık olması
• Okul öncesi eğitimi yaygınlaştırma çalışmalarının yapılması
• Okul bina ve dersliklerin yeni olması
61