Page 62 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 62
Eğitimin sürdürülebilir
ekonomik kalkınmadaki
işlevi konusunda toplumsal
Tespitler İdareye Etkisi
ETKENLER Ne Yapılmalı? farkındalık
(Etkenler/Sorunlar) Fırsatlar Tehditler
Yeni yönetimle yeni bakış
açılarının ortaya çıkması Müdürlüğümüzde 2024-2028 Stratejik Plan dönemi İş gücü piyasasının
hazırlık çalışmalarının başlamasıyla birlikte yönetim Sektörün mesleki ve teknik yeterince şeffaf
Kurumdaki yönetimsel kadrosunun değişmesi kurumumuza yeni bir bakış eğitim konusunda iş birliğine olmaması ve ucuz iş
değişiklikler Yeni fikirlerin ve farklı açısıyla birlikte bireylerin rasyonel, proje bazlı eğitim ve açık olması gücü talebi Eğı̇tı̇m-istı̇hdam-üretı̇m ilı̇şkı̇sı̇nin güçlendirilmesi;
görüşlerin desteklenmesi öğretimine destek sağlanması işgücü piyasasıyla uyumlu, etkili ve dinamik eğitim
programları tasarlanması.
Öğrenci ve ailelerin Mesleki eğitimde üretim bazlı yaklaşıma geçilmesi
meslekler ve iş ve meslek okullarının işgücü ihtiyaçlarına göre
Eğitim ve öğretime yönelik Hayırseverlerin eğitim ve hayatıyla ilgili yaygınlaştırılması.
talebin giderek artması İnsanların sahiplik hissedecekleri daha kusursuz, iyi Ekonomik öğretime katkı sağlaması yeterli bilgiye sahip Meslekı̇ ve teknı̇k eğı̇tı̇me atfedı̇len değerı̇n artırılması;
Siyasi yöneticilerin ve hedeflenmiş, etkili sonuçlar elde etmek için tüm eğitim meslekı̇ ve teknı̇k eğı̇tı̇mde rehberlı̇k, erı̇şı̇m imkânlarının
sivil toplum örgütlerinin Siyasi yöneticilerin ve sivil paydaşlarının katkısının alındığı katılımcılık temelli Mesleki ve teknik olmaması geliştirilmesi gibi konulardaki tüm çalışmaların
eğitime yönelik ilgisi toplum örgütlerinin eğitime çalışmaların yapılmasına devam edilmesi eğitimle istihdam ve Eğitim ve öğretimin müdürlüğümüz birimleri tarafından takip edilmesi
Politik ilişkin çalışmalara olumlu ilgi üretim ilişkisi Eğitim kalitesinin arttırılması finansmanında ve uygulama aşamasında ivedilikle aktif katılımın
ve katkısı
için kalkınma ajansı ve AB
programlarının varlığı, hibe yerel yönetimlerin sağlanması.
Eğitim politikalarının ve destekler katkısının yetersiz
sürekli değişmesi ve Üst politika belgeleriyle uyumlu eğitim politikaları olması
Üst politika belgelerinde Üst politika belgelerinde kısa süreli olması oluşturulmasına devam edilmesi, uzun vadeli eğitim
eğitimin öncelikli bir eğitimin öncelikli alan olarak dolayısıyla beklenen politikaları oluşturulması müdürlüğümüz olarak bu
alan olarak yer alması yer alması
olumlu etkiyi politikaların çıktılarına göre hareket edilmesi. Özel sektörün mesleki
sağlayamaması eğitimde planlama ve Mahalleler arası
Güney komşularımızdan uygulama süreçlerine katkı ekonomik gelişmişlik
olan Suriye’de yaşanan İlimizde geçici koruma altında bulunan yabancıların sunmak istemesi farkı
şavaş ve Irak’taki Dış göç çocuklarının eğitim ve öğretime erişim imkânlarının
istikrarsızlıklar kaynaklı artırılması.
ülkemize yönelen göç
hareketleri