Page 62 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 62

Eğitimin sürdürülebilir
 ekonomik kalkınmadaki
 işlevi konusunda toplumsal
 Tespitler  İdareye Etkisi
 ETKENLER  Ne Yapılmalı?  farkındalık
 (Etkenler/Sorunlar)  Fırsatlar  Tehditler

 Yeni yönetimle yeni bakış
 açılarının ortaya çıkması  Müdürlüğümüzde 2024-2028 Stratejik Plan dönemi   İş gücü piyasasının

 hazırlık çalışmalarının başlamasıyla birlikte yönetim   Sektörün mesleki ve teknik   yeterince şeffaf
 Kurumdaki yönetimsel   kadrosunun değişmesi kurumumuza yeni bir bakış   eğitim konusunda iş birliğine   olmaması ve ucuz iş
 değişiklikler  Yeni fikirlerin ve farklı   açısıyla birlikte  bireylerin rasyonel, proje bazlı eğitim ve   açık olması  gücü talebi  Eğı̇tı̇m-istı̇hdam-üretı̇m ilı̇şkı̇sı̇nin güçlendirilmesi;
 görüşlerin desteklenmesi  öğretimine destek sağlanması    işgücü piyasasıyla uyumlu, etkili ve dinamik eğitim
                     programları tasarlanması.
 Öğrenci ve ailelerin   Mesleki eğitimde üretim bazlı yaklaşıma geçilmesi
 meslekler ve iş     ve  meslek okullarının işgücü ihtiyaçlarına göre
 Eğitim ve öğretime yönelik   Hayırseverlerin eğitim ve   hayatıyla ilgili   yaygınlaştırılması.
 talebin giderek artması  İnsanların sahiplik hissedecekleri daha kusursuz, iyi   Ekonomik  öğretime katkı sağlaması  yeterli bilgiye sahip    Meslekı̇ ve teknı̇k eğı̇tı̇me atfedı̇len değerı̇n artırılması;
 Siyasi yöneticilerin ve   hedeflenmiş, etkili sonuçlar elde etmek için tüm eğitim   meslekı̇ ve teknı̇k eğı̇tı̇mde rehberlı̇k, erı̇şı̇m imkânlarının
 sivil toplum örgütlerinin   Siyasi yöneticilerin ve sivil    paydaşlarının katkısının alındığı katılımcılık temelli   Mesleki ve teknik   olmaması  geliştirilmesi gibi konulardaki tüm çalışmaların
 eğitime yönelik ilgisi   toplum örgütlerinin eğitime   çalışmaların yapılmasına devam edilmesi   eğitimle  istihdam ve   Eğitim ve öğretimin   müdürlüğümüz birimleri tarafından takip edilmesi
 Politik  ilişkin çalışmalara olumlu ilgi   üretim ilişkisi   Eğitim kalitesinin arttırılması   finansmanında   ve uygulama aşamasında  ivedilikle aktif katılımın
 ve katkısı
 için kalkınma ajansı ve AB
 programlarının varlığı, hibe   yerel yönetimlerin   sağlanması.
 Eğitim politikalarının   ve destekler  katkısının yetersiz
 sürekli değişmesi ve   Üst politika belgeleriyle uyumlu eğitim politikaları   olması
 Üst politika belgelerinde  Üst politika belgelerinde   kısa süreli olması   oluşturulmasına devam edilmesi, uzun vadeli eğitim
 eğitimin öncelikli bir   eğitimin öncelikli alan olarak   dolayısıyla beklenen   politikaları oluşturulması müdürlüğümüz olarak bu
 alan olarak yer alması  yer alması
 olumlu etkiyi   politikaların çıktılarına göre hareket edilmesi.  Özel sektörün mesleki
 sağlayamaması  eğitimde planlama ve   Mahalleler arası
 Güney komşularımızdan   uygulama süreçlerine katkı   ekonomik gelişmişlik
 olan Suriye’de yaşanan   İlimizde  geçici koruma altında bulunan yabancıların   sunmak istemesi  farkı
 şavaş ve Irak’taki   Dış göç   çocuklarının eğitim ve öğretime erişim imkânlarının
 istikrarsızlıklar kaynaklı   artırılması.
 ülkemize yönelen göç
 hareketleri
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67