Page 27 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 27
artırılması, hizmet standartlarının belirlenmesi, iş ve karar süreçlerinin oluşturulması,
bürokrasi ve kırtasiyeciliğin azaltılmasını sağlayarak kamu kaynaklarını etkin yönetmek.
• Eğitim öğretim hizmetlerini sunarken; kalkınma planları ve programlarda yer alan politika
ve hedefler doğrultusunda kamu kaynaklarının etkili, ekonomik, verimli bir şekilde
kullanılmasını, hesap verebilirliği ve malî saydamlığı sağlamak.
• Her derece ve türdeki eğitim kurumlarına ait bina ve tesislerin, çevrenin ihtiyaçlarına ve
uygulanacak programların özelliklerine göre yapılması ve donatılmasını sağlayarak eğitim
araç ve gereçlerini, gelişen eğitim teknolojisine ve program ve metotlara uygun olarak
ilgililerin yararlanmasına sunmak.
• Mali, hukuki ve fikri haklar konusundaki uyuşmazlıklara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
(Yurtdışında eğitim alan öğrencilerle ilgili iş ve işlemleri yürütmek)
• İzleme Araştırması, PISA, TIMSS, ABİDE vb. ulusal ve uluslararası ölçme ve değerlendirme
uygulamalarını il düzeyinde yürütmek.
• Millî eğitim müdürlükleri; temel eğitim, ortaöğretim, mesleki ve teknik eğitim, din öğretimi,
özel eğitim ve rehberlik, hayat boyu öğrenme, özel öğretim kurumları, bilgi işlem ve eğitim
teknolojileri, ölçme, değerlendirme ve sınav, yükseköğretim ve yurt dışı eğitim, strateji
geliştirme, inşaat ve emlak, insan kaynakları yönetimi ve destek hizmetlerini doğrudan millî
eğitim müdürüne bağlı birimler/bürolar eliyle yürütürler.
25