Page 24 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 24

Uygulanmakta Olan Stratejik Planın Değerlendirmesi


            Müdürlüğümüz 2019-2023 Stratejik Planında 7 stratejik amaç 21 hedef 35 strateji ve bu stratejilerimiz
            altında 172 eylemimiz bulunmaktadır.


            Yakın dünya tarihi açısından 2020 yılının önemli izler bırakan bir yıl olarak hatırlanacağı muhakkaktır.
            2019 yılının son aylarında ortaya çıkan COVID-19 virüsü, tüm dünyaya hızla yayılmış ve kısa bir süre
            sonra Dünya Sağlık Örgütü tarafından “Küresel Salgın” ilan edilmiştir. Müdürlüğümüz; COVID-19
            salgın  sürecini  ilk  aylardan  itibaren  aktif  bir  şekilde  takip  etmiş  ve  Bakanlığımızın  eğitime  ara
            verme kararını açıkladığı dönemde tüm hazırlıklarını tamamlamıştır. Bu süreç, Müdürlüğümüzün
            gerekli durumlarda eğitim ve öğretim faaliyetlerini çevrimiçi ortamlarda yapma ve hizmet alanlarını
            dijitalleştirme eğilimlerini güçlendirmiştir.


            Ülkemizin  salgın  ile  mücadele  ettiği,  okulların  tatil  edildiği,  seyreltilmiş  eğitim  ile  hibrit  eğitim
            süreçlerinde, öğretmenlerimizin ve okul yöneticilerimizin mesleki ve bireysel gelişimlerinin ulusal
            ve uluslararası sertifikalı eğitim programları ile desteklenmesine yönelik eğitimler uzaktan eğitim
            programları ile beraber sürdürülmüştür.

            2021  yılının  ilk  yarısı  boyunca    dünyada  ve  ülkemizde  görülmekte  olan  salgın  nedeniyle  alınan
            tedbirler  kapsamında  eğitim  öğretim  çevrimiçi  olarak  gerçekleşmiştir.  2021-2022  eğitim  öğretim
            yılının eylül ayında başlamasıyla birlikte ülkemizde kesintisiz yüz yüze eğitim öğretime geçilmiştir.
            Bu kapsamda 2021 yılının kısmen uzaktan kısmen yüz yüze eğitimin yapıldığı bir yıl olması nedeniyle
            bazı performans göstergelerinde izleme ve değerlendirme açısından bazı hedeflere  beklenen  düzeyde
            ulaşılamamıştır.


            2021 yılı sonu verilerine göre 2019-2023 Stratejik Planı’ında yer alan performans göstergelerinden
            2018 yılına (başlangıç değeri) göre gerileme gözlenenler ve %0- 49,99 gerçekleşme sağlananlara
            ilişkin  değerlendirme  yaptığımızda;  özel  gereksinimi  olan  çocuklar  için  nitelikli  eğitime  erişim
            konusunda  zorlukları  da  beraberinde  getirmiştir.  Özellikle  salgının  ilk  yılında  okulların  belirsiz
            aralıklarla kapalı olması, alışıldık düzenleri bozulan ve uzaktan eğitime erişim imkânları kısıtlı olan
            özel gereksinimli öğrenciler için zorlayıcı olmuştur. Bununla birlikte, okul öncesi eğitimin zorunlu
            eğitim kapsamı dışında tutulması ve salgın sürecinde okula devam etmenin veli rızasına bağlı olması
            gibi nedenlerle bazı ailelerin çocuklarını yüz yüze eğitime göndermemeyi tercih etmesi yaygın bir
            eğilim olmuştur.  Sosyal etkinliklerin büyük bir çoğunluğu iptal edilmiş, ertelenmiş ya da bir araya
            gelince  salgının  bulaşma  riski  nedeniyle  kısıtlı  sayılarla  gerçekleşmesi  bu  performans  gösterge
            hedeflerine ulaşılamamasında büyük etkisi olmuştur.


             2022 yılı izleme ve değerlendirme bulguları  Müdürlüğümüz performansının; salgın sonrası yüz yüze
            eğitime geçilmesi, dezavantajlı grupların desteklenmesi, zorunlu eğitimde okullaşma, fiziki altyapının
            geliştirilmesi, bilişim altyapısının güçlendirilmesi, uzaktan eğitim kapasitesinin artırılması, öğretmen
            ve derslik başına düşen öğrenci sayısının azaltılması, mesleki eğitim okullarının ülke ekonomisine
            katkısının artırılması gibi birçok konuda önceki yıllara göre arttığını göstermektedir. Öğrenci başarısı
            ve öğrenme kazanımlarında önemli iyileşmeler göze çarpmaktadır. Öğretmen ve okul yöneticilerinin
            gelişimlerini desteklemek amacıyla zengin ve çeşitli içerikte çok sayıda faaliyet gerçekleştirilmiştir.

            2022-2023  eğitim  öğretim  yılında,  ülkemizde  meydana  gelen  6  Şubat  deprem  felaketi  nedeniyle
            ilimiz çok göç almıştır. Gerek yaşanan bu iç göç gerekse okul/kurumlarımızda yapılan güçlendirme

       22
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29