Page 26 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 26

Mevzuat Analizi


            Mevzuat analizi başlığı altında Millî Eğitim Müdürlüğüne ilişkin mevzuat incelenmiştir. İncelenen
            mevzuat çerçevesinde, Müdürlüğümüz faaliyet alanı kapsamında olan ve önümüzdeki 5 yıllık sürede
            ulaşılması  öngörülen  amaç  ve  hedeflere  dayanak  oluşturan  mevzuat  hükümlerine  durum  analizi

            raporunda ayrıntılı olarak yer verilmiştir. Bununla birlikte 18.11.2012 tarihli ve 28471 sayılı Resmi
            Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri
            Yönetmeliği’ne göre Müdürlüğün görevleri şunlardır:

                 •  Bakanlığın eğitim politikaları ve stratejik planlarını, mevzuat ve programlar doğrultusunda

                    yönetmek, yönlendirmek, denetlemek ve koordine ederek etkin ve verimli bir şekilde yerine
                    getirmek ve bu görevlerini il ve ilçe yöneticileri arasında yapacakları iş bölümü çerçevesinde
                    yürütmek.

                 •  Okul öncesi, ilk ve orta öğretim çağındaki öğrencileri bedenî, zihnî, ahlakî, manevî, sosyal ve

                    kültürel nitelikler yönünden geliştiren ve insan haklarına dayalı toplum yapısının ve küresel
                    düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak
                    geleceğe hazırlamak; eğitim ve öğretim programlarını uygulamak; öğretmen ve öğrencilerin

                    eğitim ve öğretim hizmetlerini bu çerçevede yürütmek ve denetlemek.

                 •  Eğitime erişimi kolaylaştıran, her vatandaşın eğitim fırsat ve imkânlarından eşit derecede
                    yararlanabilmesini  teminat  altına  alan  politika  ve  stratejiler  uygulamak,  uygulanmasını
                    izlemek ve koordine etmek.


                 •  Tüm bireyleri beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde
                    gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne
                    sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk
                    duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek.


                 •  Tüm bireylerin ilgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar
                    ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlanmalarını ve onların,
                    kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi
                    olmalarını sağlamak.


                 •  Kız  öğrencilerin,  engellilerin  ve  toplumun  özel  ilgi  bekleyen  diğer  kesimlerinin  eğitime
                    katılımını  yaygınlaştıracak  politika  ve  stratejiler  uygulamak  ve  uygulanmasını  koordine
                    etmek.

                 •  Özel yetenek sahibi kişilerin bu niteliklerini koruyucu ve geliştirici özel eğitim ve öğretim

                    programlarını uygulamak ve uygulanmasını koordine etmek.

                 •  Eğitim kurumları, yönetici, öğretmen ve çalışanlar için belirlenen performans ölçütlerinin
                    uygulanmasını,  öğretim  materyallerinin  kullanımını,  eğitim  öğretim  programlarının

                    uygulanmasını, öğretmen yeterliliklerini izlemek ve değerlendirilmesini sağlamak.

                 •  Vatandaş  odaklı  yönetimin  oluşturulması,  idarenin  geliştirilmesi,  yönetim  kalitesinin

       24
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31