Page 26 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 26
Mevzuat Analizi
Mevzuat analizi başlığı altında Millî Eğitim Müdürlüğüne ilişkin mevzuat incelenmiştir. İncelenen
mevzuat çerçevesinde, Müdürlüğümüz faaliyet alanı kapsamında olan ve önümüzdeki 5 yıllık sürede
ulaşılması öngörülen amaç ve hedeflere dayanak oluşturan mevzuat hükümlerine durum analizi
raporunda ayrıntılı olarak yer verilmiştir. Bununla birlikte 18.11.2012 tarihli ve 28471 sayılı Resmi
Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Millî Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri
Yönetmeliği’ne göre Müdürlüğün görevleri şunlardır:
• Bakanlığın eğitim politikaları ve stratejik planlarını, mevzuat ve programlar doğrultusunda
yönetmek, yönlendirmek, denetlemek ve koordine ederek etkin ve verimli bir şekilde yerine
getirmek ve bu görevlerini il ve ilçe yöneticileri arasında yapacakları iş bölümü çerçevesinde
yürütmek.
• Okul öncesi, ilk ve orta öğretim çağındaki öğrencileri bedenî, zihnî, ahlakî, manevî, sosyal ve
kültürel nitelikler yönünden geliştiren ve insan haklarına dayalı toplum yapısının ve küresel
düzeyde rekabet gücüne sahip ekonomik sistemin gerektirdiği bilgi ve becerilerle donatarak
geleceğe hazırlamak; eğitim ve öğretim programlarını uygulamak; öğretmen ve öğrencilerin
eğitim ve öğretim hizmetlerini bu çerçevede yürütmek ve denetlemek.
• Eğitime erişimi kolaylaştıran, her vatandaşın eğitim fırsat ve imkânlarından eşit derecede
yararlanabilmesini teminat altına alan politika ve stratejiler uygulamak, uygulanmasını
izlemek ve koordine etmek.
• Tüm bireyleri beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde
gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne
sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk
duyan, yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek.
• Tüm bireylerin ilgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar
ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlanmalarını ve onların,
kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi
olmalarını sağlamak.
• Kız öğrencilerin, engellilerin ve toplumun özel ilgi bekleyen diğer kesimlerinin eğitime
katılımını yaygınlaştıracak politika ve stratejiler uygulamak ve uygulanmasını koordine
etmek.
• Özel yetenek sahibi kişilerin bu niteliklerini koruyucu ve geliştirici özel eğitim ve öğretim
programlarını uygulamak ve uygulanmasını koordine etmek.
• Eğitim kurumları, yönetici, öğretmen ve çalışanlar için belirlenen performans ölçütlerinin
uygulanmasını, öğretim materyallerinin kullanımını, eğitim öğretim programlarının
uygulanmasını, öğretmen yeterliliklerini izlemek ve değerlendirilmesini sağlamak.
• Vatandaş odaklı yönetimin oluşturulması, idarenin geliştirilmesi, yönetim kalitesinin
24