Page 30 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 30

Üst Politika Belgeleri Analizi


            Millî Eğitim Müdürlüğüne görev ve sorumluluk yükleyen amir hükümlerin tespit edilmesi için tüm
            üst politika belgeleri ayrıntılı olarak taranmış ve bu belgelerde yer alan politikalar incelenmiştir.
            Analiz edilen belgelerden Ankara Millî Eğitim Müdürlüğü 2024-2028 Stratejik Planı’nın stratejik
            amaç, hedef, performans göstergeleri ve stratejileri hazırlanırken yararlanılmıştır.


            Analiz  edilen  belgeler  Tablo  4’de  gösterilmiş  olup  yapılan  değerlendirmeler  ve  buna  ilişkin  üst
            politika belgelerinde Müdürlüğümüze verilen görevler Tablo 5’de yer almaktadır




              Temel Üst Politika Belgeleri                   Sektörel ve Tematik Strateji Belgeleri



                •  MEB 2024-2028 Stratejik Planı               • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
                •  Millî Eğitim Kalite Çerçevesi               • Ulusal  ve  Uluslararası  Kuruluşların  Eğitim  ve
                •  Ankara  Büyükşehir  Belediyesi  2020-2024    Türkiye ile İlgili Raporları
                Stratejik Planı                                • Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Stratejik
                                                                Planları


                                               Tablo 4: Üst Politika Belgeleri



              Üst Politika Belgesi  İlgili Bölüm/Referans     Verilen Görev/İhtiyaçlar


                                    Engellilerin Toplumsal
                                    Hayata Katılımı ve Özel   3 Hedef
                                    Eğitim

                                    Hayat Boyu Öğrenme        5 Hedef
              MEB 2024-2028
              Stratejik Planı       Ortaöğretim               5 Hedef

                                    Ölçme, Seçme ve           1 Hedef
                                    Yerleştirme

                                    Temel Eğitim              5 Hedef


                                                              Öğrenci temel öğrenme kazanımlarının
                                                              edinilmesinde doğrudan etkiye sahip beşeri, malî ve
                                    Eğitim ve Öğretim         fiziksel alt yapı, Hazır oluş, Eğitim ortamı ve çevre,
                                    Hizmetlerinin Niteliği
                                                              Sosyal tarafların katılımı, Hayat boyu öğrenme,
              Millî Eğitim Kalite                             Hareketlilik ile başarı ve geçişleri
              Çerçevesi
                                                              Öğrenci temel öğrenme kazanımlarının
                                    Eğitim Yönetiminde        edinilmesinde etkili olan İzleme Ortamı, Risk
                                    İzleme ve Değerlendirme   Değerlendirme, İzleme Faaliyetleri, Bilgi ve
                                                              İletişim ile İzleme alanları







       28
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35