Page 30 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 30
Üst Politika Belgeleri Analizi
Millî Eğitim Müdürlüğüne görev ve sorumluluk yükleyen amir hükümlerin tespit edilmesi için tüm
üst politika belgeleri ayrıntılı olarak taranmış ve bu belgelerde yer alan politikalar incelenmiştir.
Analiz edilen belgelerden Ankara Millî Eğitim Müdürlüğü 2024-2028 Stratejik Planı’nın stratejik
amaç, hedef, performans göstergeleri ve stratejileri hazırlanırken yararlanılmıştır.
Analiz edilen belgeler Tablo 4’de gösterilmiş olup yapılan değerlendirmeler ve buna ilişkin üst
politika belgelerinde Müdürlüğümüze verilen görevler Tablo 5’de yer almaktadır
Temel Üst Politika Belgeleri Sektörel ve Tematik Strateji Belgeleri
• MEB 2024-2028 Stratejik Planı • Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi
• Millî Eğitim Kalite Çerçevesi • Ulusal ve Uluslararası Kuruluşların Eğitim ve
• Ankara Büyükşehir Belediyesi 2020-2024 Türkiye ile İlgili Raporları
Stratejik Planı • Diğer Kamu Kurum ve Kuruluşlarının Stratejik
Planları
Tablo 4: Üst Politika Belgeleri
Üst Politika Belgesi İlgili Bölüm/Referans Verilen Görev/İhtiyaçlar
Engellilerin Toplumsal
Hayata Katılımı ve Özel 3 Hedef
Eğitim
Hayat Boyu Öğrenme 5 Hedef
MEB 2024-2028
Stratejik Planı Ortaöğretim 5 Hedef
Ölçme, Seçme ve 1 Hedef
Yerleştirme
Temel Eğitim 5 Hedef
Öğrenci temel öğrenme kazanımlarının
edinilmesinde doğrudan etkiye sahip beşeri, malî ve
Eğitim ve Öğretim fiziksel alt yapı, Hazır oluş, Eğitim ortamı ve çevre,
Hizmetlerinin Niteliği
Sosyal tarafların katılımı, Hayat boyu öğrenme,
Millî Eğitim Kalite Hareketlilik ile başarı ve geçişleri
Çerçevesi
Öğrenci temel öğrenme kazanımlarının
Eğitim Yönetiminde edinilmesinde etkili olan İzleme Ortamı, Risk
İzleme ve Değerlendirme Değerlendirme, İzleme Faaliyetleri, Bilgi ve
İletişim ile İzleme alanları
28