Page 36 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 36
Faaliyet Alanları ile Ürün ve Hizmetlerin Belirlenmesi
2024-2028 stratejik plan hazırlık sürecinde Müdürlüğümüzün faaliyet alanları ile ürün ve hizmetlerinin
belirlenmesine yönelik çalışmalar yapılmıştır. Bu kapsamda şubelerin yasal yükümlülükleri, standart dosya
planı ve kamu hizmet envanteri incelenerek Müdürlüğümüzün ürün ve hizmetleri tespit edilmiş ve sekiz
faaliyet alanı altında gruplandırılmıştır. Buna göre Müdürlüğümüzün faaliyet alanları ile ürün ve hizmetleri şu
şekildedir:
Faaliyet Alanı Ürün/Hizmetler
1) Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak,
2) Eğitim öğretim programlarının uygulanmasını sağlamak, uygulama
rehberleri hazırlamak,
3) Ders kitapları, öğretim materyalleri ve eğitim araç-gereçlerine ilişkin
işlemleri yürütmek, etkin kullanımlarını sağlamak,
4) Eğitime erişimi teşvik edecek ve artıracak çalışmalar yapmak,
5) Eğitim hizmetlerinin yürütülmesinde verimliliği sağlamak,
6) Eğitim kurumları ve öğrencilere yönelik araştırma, geliştirme ve saha
çalışmaları yapmak,
7) Eğitim moral ortamını, okul ve kurum kültürünü ve öğrenme süreçlerini
geliştirmek,
8) Eğitime ilişkin projeler geliştirmek, uygulamak ve sonuçlarından
yararlanmak,
9) Kamu ve özel sektör eğitim paydaşlarıyla iş birliği içinde gerekli iş ve
işlemleri yürütmek,
Eğitim ve Öğretim 10) Eğitim hizmetlerinin geliştirilmesi amacıyla Bakanlığa tekliflerde
Faaliyetleri bulunmak,
11) Etkili ve öğrenci merkezli eğitimi geliştirmek ve iyi uygulamaları teşvik
etmek,
12) Okul öncesi eğitimi yaygınlaştıracak ve geliştirecek çalışmalar yapmak,
13) İlköğretim öğrencilerinin maddi yönden desteklenmesini koordine etmek,
14) Yükseköğretimle ilgili Bakanlıkça verilen görevleri yerine getirmek,
15) Yükseköğretime giriş sınavları konusunda ilgili kurum ve kuruluşlarla iş
birliği yapmak.
16) Mesleki ve teknik eğitim-istihdam ilişkisini yerelde sağlamak ve
geliştirmek,
17) 5.6.1986 tarihli ve 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında
çıraklık eğitimi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak,
18) Meslekî ve teknik eğitimin yerel ihtiyaçlara uygunluğunu sağlamak,
19) Din kültürü ve ahlak bilgisi eğitim programlarının uygulanmasını
sağlamak,
20) Seçmeli din eğitimi derslerini takip etmek, uygulanmasını gözetmek,
34