Page 131 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 131

Sorumlu Birim          İnşaat ve Emlak Şube Müdürlüğü

                                    Bilgi  İşlem  ve  Eğitim  Teknolojileri  Şube  Müdürlüğü,  Din  Öğretimi  Şube
                                    Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Şube Müdürlüğü, Mesleki ve Teknik Eğitim
             İş Birliği Yapılacak   Şube Müdürlüğü, Ortaöğretim Şube Müdürlüğü, Özel Eğitim ve Rehberlik Şube
             Birim(ler)             Müdürlüğü,  Özel  Öğretim  Kurumları  Şube  Müdürlüğü,  Temel  Eğitim  Şube
                                    Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Şube Müdürlüğü, Strateji Geliştirme Şube
                                    Müdürlüğü


                                    S-7.2.1  MEB  CBS  ile  yapılan  etkili  ve  doğru  analizler  sayesinde  ihtiyaçları
                                    önceliğe göre belirleyen etkin ve verimli bir taşınmaz yönetimi sağlanacaktır.
                                    S-7.2.2  Deprem  tahkiki  işlerine  öncelik  verilerek  risk  taşıyan  eğitim  binaları
                                    belirlenecek ve belirlenen eğitim binalarının güçlendirilmesi sağlanacak ya da
                                    gerekiyorsa deprem riski sebebiyle yıkılması gereken eğitim binalarının yerine
                                    yeni eğitim binaları yapılacaktır.

                                    S-7.2.3 Okulların niteliğinin artırılması için fiziksel imkânları yetersiz olan eğitim
                                    binalarında büyük onarım çalışmaları yapılacak, afete karşı dirençli ve erişilebilir;
                                    enerji ihtiyacı, yalıtım özellikleri, ısıtma ve/veya soğutma sistemlerinin verimli,
                                    su  kaynaklarının  tasarruflu  kullanıldığı  çevreye  duyarlı  eğitim  yapıları  tesis
                                    edilecektir.
                                    S-7.2.4 Bölgenin ihtiyacı, ikili eğitim ve çağ nüfusu vb. hususlar ele alınarak
             Stratejiler
                                    değişen istekler ve sahadan gelen öneriler doğrultusunda sistematik bir şekilde
                                    yürütülen  yenilikçi  çalışmalarla,  çevreye  daha  uyumlu,  günümüzün  beklenti
                                    ve  ihtiyaçlarını  karşılayacak  şekilde  teknolojideki  gelişmelere  uygun,  kendi
                                    enerjisini  üretebilen,  minimum  alan,  maksimum  fayda  anlayışında  kompakt
                                    tasarıma sahip, güvenli, ekonomik, estetik, herkes için erişilebilir olan nitelikli
                                    eğitim ortamlarına sahip örnek mimari projeler geliştirilecektir.

                                    • Maliyetlerdeki öngörülemeyen artışlar
                                    • Doğa kaynaklı afetler
             Riskler
                                    • Tasarruf önceliklerindeki değişiklikler

             Maliyet Tahmini         5.817.387
                                    • Var olan eğitim binalarının bir kısmının deprem riski taşıması
                                    • Var olan eğitim binalarının bir kısmının fiziksel imkânlarının yetersiz olması
             Tespitler              • Okullarda salgın ve bulaşıcı hastalıkların bulaş ve yayılma oranının yüksek
                                    olması
                                    • Eğitim binalarının güçlendirme çalışmalarıyla depremden etkilenmelerinin
                                    önüne geçilmesi

                                    • Yıkılması gereken eğitim binalarının yerlerine yeni eğitim binalarının
                                    yapılması
                                    • Eğitim binalarının niteliğinin artırılması için fiziksel imkânlarının
             İhtiyaçlar
                                    iyileştirilmesi
                                    • Ortak kullanım alanlarında hijyen kurallarına uyulmasının sağlanması
                                    • Bulaşıcı hastalıklara karşı personelin ve öğrencilerin bilinçlendirilmesi


                                                                                                               123
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136