Page 129 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 129

Sorumlu Birim          Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Şube Müdürlüğü

                                    Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube Müdürlüğü, Din Öğretimi Şube
                                    Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Şube Müdürlüğü, Mesleki ve Teknik Eğitim
             İş Birliği Yapılacak   Şube Müdürlüğü, Ortaöğretim Şube Müdürlüğü, Özel Eğitm ve Rehberlik Şube
             Birim(ler)             Müdürlüğü, Özel Öğretim Kurumları Şube Müdürlüğü, Temel Eğitim Şube
                                    Müdürlüğü, Strateji Geliştirme Şube-2 Müdürlüğü




                                    S-7.1.1 Öğretmenlerimizin ve okul yöneticilerimizin mesleki gelişimlerini sürekli
                                    desteklemek üzere üniversitelerle ve STK’lerle yüz yüze, örgün ve/veya uzaktan
                                    eğitim iş birlikleri hayata geçirilerek eğitimler düzenlenecektir.

                                    S-7.1.2  AR-GE çalışmaları kapsamında ihtiyaç analizleri yapılarak okul yöneticileri
                                    ve öğretmenlere eğitimler düzenlenecektir.
             Stratejiler            S-7.1.3 Stratejik planlama ve projelerle ilgili ihtiyaç duyulan alanlarda hizmetiçi
                                    eğtimler düzenlenecektir.



                                    • YÖK ve üniversiteler ile yeterli düzeyde iş birliği imkânı sağlanamaması
                                    • Politika değişiklikleri yaşanması
             Riskler
                                    • Değişen teknolojik gelişmelere karşı uyum


             Maliyet Tahmini        74.673.350,6

                                    • Yönetici ve öğretmenlerin mesleki gelişim eğitimlerinde üniversiteler ile yeterli
                                    düzeyde iş birliği imkânı sağlanamaması
                                    • Öğretmen ve yöneticilere verilen mesleki gelişim eğitimlerinin nitelik ve
                                    niceliğinin geliştirilmeye açık olması
                                    • Öğretmenlerin talep ettikleri düzeyde eğitim alamaması

                                    • Öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaç ve önceliklerini belirlemede okulların
             Tespitler
                                    ihtiyaçlarının yeterli düzeyde dikkate alınmaması
                                    • Pedagojik formasyon eğitimlerinin, öğretmenleri yeterli düzeyde mesleğe
                                    hazırlayamaması


                                    • İhtiyaç duyulan alanlarda öğretmen ve yöneticilere üniversiteler aracılığıyla
                                    mesleki gelişim eğitimlerinin verilmesi

                                    • Mesleki gelişimde, yerel ihtiyaçlara duyarlı ve okul bağlamıyla uyumlu yeni
                                    yaklaşımlar olarak tanımlanan mesleki gelişim toplulukları, okul temelli mesleki
                                    gelişim ve öğretmen- yönetici hareketlilik programlarının yaygınlaştırılması ve
             İhtiyaçlar             öğretmenlerin bu faaliyetlere erişilebilirliğinin artırılması
                                    • Pedagojik formasyona ilişkin eğitimlerin adayların uygulama becerilerini
                                    önceleyecek biçimde yeniden ele alınması







                                                                                                               121
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134