Page 129 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 129
Sorumlu Birim Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Şube Müdürlüğü
Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube Müdürlüğü, Din Öğretimi Şube
Müdürlüğü, Hayat Boyu Öğrenme Şube Müdürlüğü, Mesleki ve Teknik Eğitim
İş Birliği Yapılacak Şube Müdürlüğü, Ortaöğretim Şube Müdürlüğü, Özel Eğitm ve Rehberlik Şube
Birim(ler) Müdürlüğü, Özel Öğretim Kurumları Şube Müdürlüğü, Temel Eğitim Şube
Müdürlüğü, Strateji Geliştirme Şube-2 Müdürlüğü
S-7.1.1 Öğretmenlerimizin ve okul yöneticilerimizin mesleki gelişimlerini sürekli
desteklemek üzere üniversitelerle ve STK’lerle yüz yüze, örgün ve/veya uzaktan
eğitim iş birlikleri hayata geçirilerek eğitimler düzenlenecektir.
S-7.1.2 AR-GE çalışmaları kapsamında ihtiyaç analizleri yapılarak okul yöneticileri
ve öğretmenlere eğitimler düzenlenecektir.
Stratejiler S-7.1.3 Stratejik planlama ve projelerle ilgili ihtiyaç duyulan alanlarda hizmetiçi
eğtimler düzenlenecektir.
• YÖK ve üniversiteler ile yeterli düzeyde iş birliği imkânı sağlanamaması
• Politika değişiklikleri yaşanması
Riskler
• Değişen teknolojik gelişmelere karşı uyum
Maliyet Tahmini 74.673.350,6
• Yönetici ve öğretmenlerin mesleki gelişim eğitimlerinde üniversiteler ile yeterli
düzeyde iş birliği imkânı sağlanamaması
• Öğretmen ve yöneticilere verilen mesleki gelişim eğitimlerinin nitelik ve
niceliğinin geliştirilmeye açık olması
• Öğretmenlerin talep ettikleri düzeyde eğitim alamaması
• Öğretmenlerin mesleki gelişim ihtiyaç ve önceliklerini belirlemede okulların
Tespitler
ihtiyaçlarının yeterli düzeyde dikkate alınmaması
• Pedagojik formasyon eğitimlerinin, öğretmenleri yeterli düzeyde mesleğe
hazırlayamaması
• İhtiyaç duyulan alanlarda öğretmen ve yöneticilere üniversiteler aracılığıyla
mesleki gelişim eğitimlerinin verilmesi
• Mesleki gelişimde, yerel ihtiyaçlara duyarlı ve okul bağlamıyla uyumlu yeni
yaklaşımlar olarak tanımlanan mesleki gelişim toplulukları, okul temelli mesleki
gelişim ve öğretmen- yönetici hareketlilik programlarının yaygınlaştırılması ve
İhtiyaçlar öğretmenlerin bu faaliyetlere erişilebilirliğinin artırılması
• Pedagojik formasyona ilişkin eğitimlerin adayların uygulama becerilerini
önceleyecek biçimde yeniden ele alınması
121