Page 113 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 113
Sorumlu Birim Özel Eğitim ve Rehberlik Şube Müdürlüğü
Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube Müdürlüğü, Temel Eğitm Şube Müdürlüğü,
İş Birliği Yapılacak Ortaöğretim Şube Müdürlüğü, Din Öğretimi Şube Müdürlüğü, Destek Şube Müdürlüğü,
Birim(ler) Özel Öğretim Kurumları Şube Müdürlüğü, Mesleki ve Teknik Eğitim Şube Müdürlüğü,
İnşaat ve Emlak Şube Müdürlüğü
S-4.1.1 Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin öğrenim gördüğü pansiyonu bulunan
özel eğitim okullarındaki barınma hizmetlerinin kalitesi iyileştirilecektir.
S-4.1.2 Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitimlerini sürdüren öğrencilere
yönelik bilgi, beceri, tutum ve farkındalık kazandırmak için ilgili tüm paydaşlara
(öğretmenler, okul yöneticileri, il/ilçe MEM şef ve şube müdürleri ve aileler) çevrim
içi veya yüz yüze eğitimler verilecektir.
S-4.1.3 Öğretmenlere, en son özel eğitim stratejileri, teknikleri ve en iyi uygulamalar
hakkında hizmet içi eğitim, velilere ise Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nde özel
eğitim alanında seminerler yüz yüze ve çevrim içi olarak sunulacaktır.
Stratejiler S-4.1.4 Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının yürütüldüğü okullarda özel
eğitim hizmetlerinin koordinasyonunun sağlanmasına yönelik çalışmalar (mevzuat
düzenlemeleri, kaynaştırma/bütünleştirme uygulamalarının yürütüldüğü okullarda
özel eğitim öğretmeni normu sağlanması vb.) yürütülecektir.
• Sunulacak eğitimler için paydaşların talebinin istenen düzeyde olmaması
• Ailelerin katılımının istenen düzeyde olmaması.
Riskler
Maliyet Tahmini 417.814,4
• Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin pansiyonda kalmak istememeleri
• Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları yoluyla eğitim hakkında ilgili
paydaşların yeterli düzeyde bilgi sahibi olmaması
Tespitler • Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin özellikleri ve eğitim süreçleri hakkında
ilgili paydaşların yeterli düzeyde bilgi sahibi olmaması
• İlgili paydaşların kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları yoluyla eğitim
hakkında bilgi ve farkındalık düzeylerinin artırılması
• Öğretmenler, okul yöneticileri ve diğer personel ile ailelerin özel eğitim ihtiyacı
İhtiyaçlar
olan öğrencilere yönelik bilgi, beceri, tutum ve farkındalıklarının geliştirilmesi
105