Page 113 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 113

Sorumlu Birim          Özel Eğitim ve Rehberlik Şube Müdürlüğü

                                   Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube Müdürlüğü, Temel Eğitm Şube Müdürlüğü,

             İş Birliği Yapılacak   Ortaöğretim Şube Müdürlüğü, Din Öğretimi Şube Müdürlüğü, Destek Şube Müdürlüğü,
             Birim(ler)            Özel Öğretim Kurumları Şube Müdürlüğü, Mesleki ve Teknik Eğitim Şube Müdürlüğü,
                                   İnşaat ve Emlak Şube Müdürlüğü




                                    S-4.1.1 Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin öğrenim gördüğü pansiyonu bulunan
                                    özel eğitim okullarındaki barınma hizmetlerinin kalitesi iyileştirilecektir.
                                    S-4.1.2  Kaynaştırma/bütünleştirme  yoluyla  eğitimlerini  sürdüren  öğrencilere
                                    yönelik bilgi, beceri, tutum ve farkındalık kazandırmak için ilgili tüm paydaşlara
                                    (öğretmenler, okul yöneticileri, il/ilçe MEM şef ve şube müdürleri ve aileler) çevrim
                                    içi veya yüz yüze eğitimler verilecektir.

                                    S-4.1.3 Öğretmenlere, en son özel eğitim stratejileri, teknikleri ve en iyi uygulamalar
                                    hakkında hizmet içi eğitim, velilere ise Rehberlik ve Araştırma Merkezleri’nde özel
                                    eğitim alanında seminerler yüz yüze ve çevrim içi olarak sunulacaktır.
             Stratejiler            S-4.1.4  Kaynaştırma/bütünleştirme  uygulamalarının  yürütüldüğü  okullarda  özel
                                    eğitim hizmetlerinin koordinasyonunun sağlanmasına yönelik çalışmalar (mevzuat
                                    düzenlemeleri,  kaynaştırma/bütünleştirme  uygulamalarının  yürütüldüğü  okullarda
                                    özel eğitim öğretmeni normu sağlanması vb.) yürütülecektir.





                                    •  Sunulacak eğitimler için paydaşların talebinin istenen düzeyde olmaması
                                    •  Ailelerin katılımının istenen düzeyde olmaması.
             Riskler


             Maliyet Tahmini       417.814,4

                                    •  Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin pansiyonda kalmak istememeleri
                                    •  Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları yoluyla eğitim hakkında ilgili
                                      paydaşların yeterli düzeyde bilgi sahibi olmaması

             Tespitler              •  Özel eğitim ihtiyacı olan öğrencilerin özellikleri ve eğitim süreçleri hakkında
                                      ilgili paydaşların yeterli düzeyde bilgi sahibi olmaması


                                    •  İlgili paydaşların kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları yoluyla eğitim
                                      hakkında bilgi ve farkındalık düzeylerinin artırılması
                                    •  Öğretmenler, okul yöneticileri ve diğer personel ile ailelerin özel eğitim ihtiyacı
             İhtiyaçlar
                                      olan öğrencilere yönelik bilgi, beceri, tutum ve farkındalıklarının geliştirilmesi













                                                                                                               105
   108   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118