Page 107 - Ankara İl MEM 2024-2028 Stratejik Planı
P. 107

Sorumlu Birim           Hayat Boyu Öğrenme Şube Müdürlüğü

             İş Birliği Yapılacak    Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şube Müdürlüğü
             Birim(ler)


                                     S-3.2.1  Bireylerin  öğrenme  fırsatları  hakkında  bilgilendirilmesi  ve  öğrenme  imkânları
                                     kapsamında farkındalığının artırılmasına yönelik faaliyetler yürütülecektir.
                                     S-3.2.2 Yenilenebilir enerji, temiz enerji ve yeşil dönüşüm gibi konularda projeler yürütülecek
                                     bu alanda sektörün ihtiyaç duyduğu işgücünün yaygın eğitim faaliyetleri ile yetiştirilmesi
                                     sağlanacaktır.

                                     S-3.2.3 Olgunlaşma enstitüsünün kurum bazlı yetkinliği de göz önünde bulundurularak, daha
                                     spesifik alanlarda etkin çalışmalar yapması, özgün ve kaliteli ürünler ortaya koyması ve bu
                                     yolla hayat boyu öğrenme katılımına katkı sunması sağlanacaktır.
             Stratejiler
                                     S-3.2.4  Eğitime  erişimde  dezavantajlı  durumda  olan  çeşitli  hedef  kitlelerin  hayat  boyu
                                     öğrenmeye  erişimini  artırabilmek  için  uzaktan  eğitim  teknolojilerinden  yararlanması
                                     sağlanacaktır.


                                     •  Bireylerin sosyoekonomik kaygıları nedeniyle hayat boyu öğrenmeye öncelik
                                       vermemeleri
                                     •  Yetişkinlerin hayat boyu öğrenme konusunda isteksizliği
             Riskler
                                     •  Olgunlaşma enstitülerine talebin düşük kalması
                                     •  İklim değişikliği ve çevre duyarlılığın zayıf olması

             Maliyet Tahmini          12.971.864,5



                                     •  Yetişkin eğitimi ve hayat boyu öğrenmeye ilişkin farklı katılım fırsatlarının olması
                                     •  Çevre dostu eğitim materyalleri ve uygulamaların eksikliği
             Tespitler
                                     •  Hayat boyu öğrenmenin yeşil dönüşüme destek verecek nitelikte olması



                                     •  Toplumun ihtiyaçlarına uygun hayat boyu öğrenme programlarının nitelik ve niceliğinin
                                       artırılması

                                     •  Hayat boyu öğrenmeye katılanların kurslarını tamamlamalarına yönelik çalışmaların
                                       yapılması
                                     •  Hayat boyu öğrenmeye katılımın artırılması amacıyla farkındalık ve bilgilendirme
             İhtiyaçlar                çalışmalarında kitle iletişim araçlarının daha etkin kullanılması
                                     •  Eğitim kurumlarının çevre dostu uygulamaları benimsemesi yönünde politikalar
                                       oluşturulması














                                                                                                                99
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112