Page 32 - 2021 bülten arge
P. 32

M  I  T     P  D A    B  a ş  k a  n  ı -    N  A  S  A  ’ d  a    F  D L    T  a k  ı m    Ü  y e  s i  -
             D o  ğ  a  d  a    y a  ş a  m    ü  z  e r  i n e    T V    y a  p  ı m l  a r ı    i l  e    t a n  ı n a  n  ;       P  i  y a n  i s  t ,    D  e v  l e t    S a  n  a t  ç  ı s  ı  ,
                                                                                          N  A  S  A    T E S S    E  k  i b i     İ  n c e  l e  m  e    L  i d e  r  i
                  s p  o  r  c u ,     e  ğ  i  t  m  e n    v e    y  a  z  a  r .  C u m h  u  r  b  a ş  k a  n  l ı  ğ ı    S e  n  f o n i     O  r k  e  s  t  r a  s  ı    S o l  i  s t  i











         İ  z  m i r    E k  o n o  m i   Ü n i  v  e r  s  i  t e s i     L i s a n  s  ü s t  ü    E  ğ i t  i  m   E  n  s t i  t  ü s ü     M ü d  ü r  ü -     S ü  r  d ü  r ü  l  e b  i  l  i  r
                                                                                          V  .   Ç  o r  a :   E  l  e k t  r i k -  E l e  k  t r  o n i  k     M ü  h  e n  d  i s i
                                               T Ü  B İ T  A  K    M a  r m a  r a   A r  a  ş  t ı r  m  a   M  e  r k  e  z  i   -  K u t  u p     A r  a ş t ı  r  m a  l  a  r ı    E n s t  i  t ü  s  ü   M  ü  d ü  r ü
           E  n e r  j  i   A  n a  b  i l i m     D  a  l ı   B  a ş k a  n  ı   (  T Ü  B İ  T A  K   B i l i m  ,    Ö  z e l  ,     H  i  z  m e t     v e    T e ş v  i  k
                                                                                            S  .    Ç  O  R A  :    U  ç u ş    T e s t     M ü  h  e n  d i s i
                                                  ( İ  l  k    U  l  u s a l     A n  t a r  k  t i k  a     B  i  l  i  m   S  e f  e  r l e  r i m  i  z  i  n   s e  f e r    l i d  e r i  d i r  .  )
                Ö  d ü  l  l e r  i  '  n d  e    2 0  2 0     y  ı  l ı   t  e ş v i k     ö d  ü  l ü     a  l m ı  ş  t  ı r  .  )
                                                                                      ( G e  ç  m i ş t  e    H  ü r  k  u ş ,   A  t a  k     v e   A n k  a     P r  o j e  l  e r i  n  d e     g ö  r e v     a  l m ı  ş  l  a  r d  ı  r . )




                  “Gençlerin  Yoluna  Işık  Tutanlar  Projesi”,            Konukların  davet  edildikleri  oturumda  yer
          Ankara  İl  Milli  Eğitim  Müdürlüğü  tarafından       alan  öğrenciler  ve  okul  türleri  konuğun  iş  ve
          2020-2021     Eğitim-Öğretim     yılı   boyunca        meslek   alanı   ile   ilişkilendirilmiştir.   Bilim,
          uygulanmış  ve  Ankara  geneli  tüm  resmi             teknoloji,   spor,   tabiat,   sanat   gibi   ana
          ortaöğretim kurumlarında (Lise düzeyi) eğitim          başlıklarda oturumlar oluşturulmuştur. Projede
          gören öğrencileri kapsamıştır.                         tüm  okul  türlerinden,        bilim   ve   sanat
                                    Proje,  gençlerin  ideal  şahsiyetlerle  merkezlerinden   öğrencilere   aktif   katılımcı
          çevrim  içi  ortamda  söyleşileri  yoluyla  kariyer    olarak  yer  verilmiştir.  Öğrenciler,  soru-cevap
          gelişimi  süreçlerine  ve  rol  model  algılarına      şeklinde    yapılandırılmış    olan    interaktif
          katkı  sunmayı  amaçlamıştır.  Millî  Eğitim           nitelikteki   oturumlara     araştırma-inceleme
          Bakanlığı,  okullarda  tüm  kademelerde  kariyer       tabanlı  hazırlık  çalışması  yaparak  katılım
          gelişiminin de desteklenmesi amacıyla okul ve          göstermişlerdir.  Tümü  aktif  katılımcı  olan
          sınıf    rehberlik     programlarında      belli       öğrencilerin   belgelendirilmeleri   de   E-okul
          kazanımlara  yer  vermiştir.  Yine  Millî  Eğitim      sistemi  üzerinden  Sosyal  Etkinlik  Modülü
          Bakanlığı tarafından belirlenen “kök değerler”,        kanalıyla  sağlanmıştır.  Hedef  kitleye  ulaşma  ve
          “karakter güçleri” ve “21. yüzyıl becerileri” sınıf    yaygınlaştırma  amacıyla  tüm  oturumlar  video
          rehberlik    programının      oluşturulmasında         hâline  getirilip  youtube.com/ankaramemarge
          dikkatle  ele  alınmıştır.  Gençlerin  kariyer         kanalında yayımlanmıştır.
          gelişimi     süreçlerinde       Millî    Eğitim
          Bakanlığımızın  temel  aldığı  bahsi  geçen  tüm
          bu  kavramlar  gençlerin  rol  model  algıları  için        O  l  u  ş  t  u  r  u  l  a  n     6     ç  e  v  r  i  m     i  ç  i     o  t  u  r  u  m  d  a
                                                                      7     k  o  n  u  k     v  e     5  2  8     a  k  t  i  f     k  a  t  ı  l  ı  m  c  ı     y  e  r
          de  temel  kavramlar  olarak  değerlendirilebilir.          a  l  ı  r  k  e  n  ,     y  a  y  ı  m  l  a  n  a  n     v  i  d  e  o  l  a  r  d  a
          Buradan  hareketle  proje,  amacı  itibarıyla               y  a  k  l  a  ş  ı  k     1  1  .     2  0  0     g  ö  r  ü  n  t  ü  l  e  n  m  e     i  l  e
          günümüz gençlerinin rol model algılarında kök               d  e     h  e  d  e  f     k  i  t  l  e  y  e     u  l  a  ş  ı  l  m  ı  ş  t  ı  r  .
          değer,  erdem  ve  karakter  gücü  kavramlarına
          dikkat çekmek açısından önemli bir gerekliliğe
          ve değere sahip bir projedir.


                      A N K A R A   İ L   M İ L L İ   E Ğ İ T İ M   M Ü D Ü R L Ü Ğ Ü
      3  1
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37