Page 32 - 2021 bülten arge
P. 32
M I T P D A B a ş k a n ı - N A S A ’ d a F D L T a k ı m Ü y e s i -
D o ğ a d a y a ş a m ü z e r i n e T V y a p ı m l a r ı i l e t a n ı n a n ; P i y a n i s t , D e v l e t S a n a t ç ı s ı ,
N A S A T E S S E k i b i İ n c e l e m e L i d e r i
s p o r c u , e ğ i t m e n v e y a z a r . C u m h u r b a ş k a n l ı ğ ı S e n f o n i O r k e s t r a s ı S o l i s t i
İ z m i r E k o n o m i Ü n i v e r s i t e s i L i s a n s ü s t ü E ğ i t i m E n s t i t ü s ü M ü d ü r ü - S ü r d ü r ü l e b i l i r
V . Ç o r a : E l e k t r i k - E l e k t r o n i k M ü h e n d i s i
T Ü B İ T A K M a r m a r a A r a ş t ı r m a M e r k e z i - K u t u p A r a ş t ı r m a l a r ı E n s t i t ü s ü M ü d ü r ü
E n e r j i A n a b i l i m D a l ı B a ş k a n ı ( T Ü B İ T A K B i l i m , Ö z e l , H i z m e t v e T e ş v i k
S . Ç O R A : U ç u ş T e s t M ü h e n d i s i
( İ l k U l u s a l A n t a r k t i k a B i l i m S e f e r l e r i m i z i n s e f e r l i d e r i d i r . )
Ö d ü l l e r i ' n d e 2 0 2 0 y ı l ı t e ş v i k ö d ü l ü a l m ı ş t ı r . )
( G e ç m i ş t e H ü r k u ş , A t a k v e A n k a P r o j e l e r i n d e g ö r e v a l m ı ş l a r d ı r . )
“Gençlerin Yoluna Işık Tutanlar Projesi”, Konukların davet edildikleri oturumda yer
Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından alan öğrenciler ve okul türleri konuğun iş ve
2020-2021 Eğitim-Öğretim yılı boyunca meslek alanı ile ilişkilendirilmiştir. Bilim,
uygulanmış ve Ankara geneli tüm resmi teknoloji, spor, tabiat, sanat gibi ana
ortaöğretim kurumlarında (Lise düzeyi) eğitim başlıklarda oturumlar oluşturulmuştur. Projede
gören öğrencileri kapsamıştır. tüm okul türlerinden, bilim ve sanat
Proje, gençlerin ideal şahsiyetlerle merkezlerinden öğrencilere aktif katılımcı
çevrim içi ortamda söyleşileri yoluyla kariyer olarak yer verilmiştir. Öğrenciler, soru-cevap
gelişimi süreçlerine ve rol model algılarına şeklinde yapılandırılmış olan interaktif
katkı sunmayı amaçlamıştır. Millî Eğitim nitelikteki oturumlara araştırma-inceleme
Bakanlığı, okullarda tüm kademelerde kariyer tabanlı hazırlık çalışması yaparak katılım
gelişiminin de desteklenmesi amacıyla okul ve göstermişlerdir. Tümü aktif katılımcı olan
sınıf rehberlik programlarında belli öğrencilerin belgelendirilmeleri de E-okul
kazanımlara yer vermiştir. Yine Millî Eğitim sistemi üzerinden Sosyal Etkinlik Modülü
Bakanlığı tarafından belirlenen “kök değerler”, kanalıyla sağlanmıştır. Hedef kitleye ulaşma ve
“karakter güçleri” ve “21. yüzyıl becerileri” sınıf yaygınlaştırma amacıyla tüm oturumlar video
rehberlik programının oluşturulmasında hâline getirilip youtube.com/ankaramemarge
dikkatle ele alınmıştır. Gençlerin kariyer kanalında yayımlanmıştır.
gelişimi süreçlerinde Millî Eğitim
Bakanlığımızın temel aldığı bahsi geçen tüm
bu kavramlar gençlerin rol model algıları için O l u ş t u r u l a n 6 ç e v r i m i ç i o t u r u m d a
7 k o n u k v e 5 2 8 a k t i f k a t ı l ı m c ı y e r
de temel kavramlar olarak değerlendirilebilir. a l ı r k e n , y a y ı m l a n a n v i d e o l a r d a
Buradan hareketle proje, amacı itibarıyla y a k l a ş ı k 1 1 . 2 0 0 g ö r ü n t ü l e n m e i l e
günümüz gençlerinin rol model algılarında kök d e h e d e f k i t l e y e u l a ş ı l m ı ş t ı r .
değer, erdem ve karakter gücü kavramlarına
dikkat çekmek açısından önemli bir gerekliliğe
ve değere sahip bir projedir.
A N K A R A İ L M İ L L İ E Ğ İ T İ M M Ü D Ü R L Ü Ğ Ü
3 1