TÜBİTAK 4004 DOĞA EĞİTİMİ VE BİLİM OKULLARI PROGRAMI AFETLERDE ÖĞRETMEN YETERLİLİĞİ PROJESİ
84
14:20
19.09.2024

TÜBİTAK 4004 DOĞA EĞİTİMİ VE BİLİM OKULLARI PROGRAMI AFETLERDE ÖĞRETMEN YETERLİLİĞİ PROJESİ

Ankara Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından, öğretmenlerin afetler hakkında hazır bulunuşluğunun ve afetlerle ilgili yeterliliklerinin arttırılması, öğrencilerin afetlerle ile ilgili sorumlu davranış geliştirmelerine katkı sağlanması amacıyla hazırlanan, Ankara Üniversitesi Afet Yönetimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (AFAM) arasında yapılan İş Birliği Protokolüyle desteklenen; "Afetlerde Öğretmen Yeterliliği" projesi 17. TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Projeleri kapsamında 123B442 Proje Numarası ile desteklenmeye hak kazanmıştır.

Afetler normal yaşamın sürdürülebilirliğini engelleyen doğal, teknolojik veya beşeri kökenli olaylardır. Ülkemiz afetler açısından yeryüzü şekilleri, jeolojik yapı ve iklim özellikleri ile önemli risklere sahiptir. Ülkemizde görülen afet türleri göz önüne alındığında afet yönetimi konusunda yapılacak eğitim, öğretim, hazırlık ve planlama çalışmaları oldukça önem arz etmektedir. Dünyada, afetlerin zararlarının azaltmasında eğitim temel faktör olarak kabul görmektedir. Afet eğitimlerine aktif katılımın, toplumların afetlerle mücadele edebilme kapasitesini arttırdığı bilinmektedir. Okullarda verilen afet eğitimleri çocukların afetler hakkında bilgi düzeylerinin yüksek olmasını, toplumun geleceği yönünden afetlere karşı uzun dönem dirençli olmasını sağlayacaktır.

Afet eğitiminin gereklilikleri değerlendirildiğinde projenin hedef grubu, gelecek nesillerin bilinçli bireyler olarak yetişmesinde büyük etki ve sorumluluk sahibi olan öğretmenler olarak belirlenmiştir. Bu kapsamda, proje katılımcı öğretmenleri Ankara'da bulunan farklı eğitim kurumlarından okul öncesi, sınıf, sosyal bilgiler ve coğrafya öğretmenlerinden oluşan toplam 36 öğretmendir. Projenin sürdürülebilirliği kapsamında iş birliği ağı oluşturmak ve karbon ayak izini azaltmak için etkinlik sahası Ankara olarak belirlenmiştir.

Proje etkinlikleri 02-06 Eylül 2024 tarihleri arasında (5 gün) olup teorik eğitimler (Ankara Ü. Ord. Prof. Dr. Şevket Aziz Kansu Binası'nda) ve uygulamalı eğitimler alan uzmanı eğitmenler tarafından proje amacına ve etkinlik içeriklerine uygun saha gezileriyle yerinde görme ve aktif öğrenmeye dayalı gerçekleştirilmiştir.

Projede; Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü-Strateji Geliştirme Şubesi'nden Nadiye ÖZCAN proje yürütücüsü, Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Mutlu YILMAZ proje uzmanı, Ankara Üniversitesi Afet Yönetimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Dr. Öğretim Üyesi Nehir VAROL proje uzmanı ve Ankara MEM Strateji Şubesi'nden Fatih BEKTAŞ proje uzmanı olmak üzere; AR-GE personelinden oluşturulmuş proje ekibi (6 kişi), alanında uzman eğitmenlerden oluşan eğitmen kadrosu (12 kişi) ve tecrübeli sağlık personeli (1 kişi) eşliğinde yürütülmüştür.

Proje amaçlarını gerçekleştirmek için farklı disiplinlerden akademisyenler ve uzmanlar katılımcı öğretmenlerimizle bir araya getirilmiştir. Afetlerde öğretmen yeterliliğini arttırmak amacıyla; "Afet Yönetiminde Temel Kavramlar" "Afet Nedir ve Afet Türleri Nelerdir?" "Türkiye'nin Afet Riski", "Afet Öncesi Hazırlık""Afet Öncesi Hazırlık", "Afet Sırasında Davranış", "Afet Sırasında Davranış", "Deprem Deprem Simülasyon Eğitimi"Simülasyon Eğitimi", "AfetlAfetlerde Risk Yönetimierde Risk Yönetimi--Kriz İletişimi"Kriz İletişimi", "Afet Yönetiminde UA / Afet Yönetiminde UA / CBS Uygulamaları"CBS Uygulamaları", "İlk Yardım Eğitimi", İlk Yardım Eğitimi", "Dijital Araçlarla Afet İçerikli Etkinlik Üretme" Dijital Araçlarla Afet İçerikli Etkinlik Üretme" , , "İklim Değişikliği ve Afet Yönetimiİklim Değişikliği ve Afet Yönetimi"", "Yangın Tatbikatı ve Eğitimi"Yangın Tatbikatı ve Eğitimi" başlıklarında etkinlikler gerçekleştirilmiştir.

Katılımcı öğretmenlerden, proje eğitimleri sonrasında okullarındaki öğretmenlere alternatif bir mesleki gelişim yöntemi olarak kabul edilen meslektaş rehberliğini uygulamaları ve bu kapsamda bilgilendirme sunumları yapmaları ayrıca derslerinde afetlerle ilgili kazanımlara yer vermeleri yoluyla aktif katılım beklenmektedir.

19-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-202419-09-2024

Yayın Tarihi: 19.09.2024